Η Βιέννη αναγνωρίστηκε ως «η πιο φιλική πόλη για να ζεις» από τον Economist, χάρη στις υποδειγματικές δημόσιες συγκοινωνίες της.
Στην πρωτεύουσα της Αυστρίας -με πληθυσμό δύο εκατομμυρίων- περίπου το 50% των κατοίκων της κατέχουν ετήσια κάρτα μετακίνησης. Η κάρτα αυτή, με κόστος μόλις 1 ευρώ την ημέρα ή 365 ευρώ τον χρόνο, εισήχθη το 2012 και έχει συμβάλει σημαντικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, όπως δήλωσε το μέλος του δημοτικού συμβουλίου, Josef Taucher στο euronews.
Η Βιέννη έχει θέσει στόχο την κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2040, ανακοινώνοντας τον σχετικό οδικό χάρτη πριν δύο χρόνια.
«Κάνουμε κάθε μέρα πέντε φορές τον γύρο του κόσμου με τα λεωφορεία, το τραμ και το μετρό μας», πρόσθεσε ο Taucher, αναφερόμενος στα χιλιόμετρα που διανύουν καθημερινά τα λεωφορεία, τα τραμ και τα τρένα του συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, τρεις στους δέκα κατοίκους της Βιέννης χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και πάνω από το ένα τρίτο των κατοίκων της πόλης μετακινούνται με τα πόδια, ενώ μόλις το ένα τέταρτο χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του.
Το 2022, τα μέσα μεταφοράς της πόλης εξυπηρέτησαν 792 εκατομμύρια επιβάτες, με το μετρό και τα τραμ να καλύπτουν 352 και 274 εκατομμύρια διαδρομές αντίστοιχα. Έρευνα έδειξε 91% ικανοποίηση από τους κατοίκους, κατατάσσοντας τη Βιέννη πρώτη ανάμεσα σε 83 ευρωπαϊκές πόλεις.
Για την εξυπηρέτηση του «τελευταίου μιλίου» – το τελικό στάδιο μιας διαδρομής όπου οι επιλογές είναι περιορισμένες – έχουν προστεθεί υπηρεσίες κοινής χρήσης όπως ποδήλατα και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η διευθύνουσα σύμβουλος της Wiener Linien, Alexandra Reinagl, υπογράμμισε τη σημασία ενός αξιόπιστου συστήματος για να μειωθεί η χρήση των ΙΧ.
Η πόλη σχεδιάζει επίσης την ανανέωση και την επέκταση του δικτύου της. Νέες υποδομές, όπως η αυτόματη γραμμή U5 και η αναβάθμιση της U2, βρίσκονται σε εξέλιξη. Αν και η ολοκλήρωση της U2 αναμένεται το 2030, οι αλλαγές θα εξυπηρετήσουν επιπλέον 300 εκατομμύρια επιβάτες και θα μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά 75.000 τόνους ετησίως.
Παράλληλα, οι βελτιώσεις στις συγκοινωνίες χρησιμοποιούνται ως ευκαιρία για τη δημιουργία νέων δημόσιων χώρων, προσφέροντας υψηλότερη ποιότητα ζωής στους πολίτες.
Διαβάστε ακόμη