Το Παρίσι κάνει σημαντικά βήματα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέσω του νέου του σχεδίου για το κλίμα 2024-2030, το οποίο κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα και αναμένεται να ψηφιστεί σύντομα από το Συμβούλιο του Παρισιού. Κεντρικός στόχος του σχεδίου είναι η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της πόλης και η ενίσχυση της ανθεκτικότητάς της απέναντι σε ακραία καιρικά φαινόμενα, ιδίως στην άνοδο της θερμοκρασίας.

Μέχρι το 2030, το Παρίσι στοχεύει να καταργήσει 60.000 χώρους στάθμευσης και να τους αντικαταστήσει με χώρους πρασίνου, συμπεριλαμβανομένων δέντρων και αστικών «οάσεων» που έχουν σχεδιαστεί για την καταπολέμηση της ακραίας ζέστης, σύμφωνα με δημοσίευμα στο Bloomberg. Το σχέδιο αυτό βασίζεται στις προσπάθειες της πόλης κατά την τελευταία δεκαετία, ιδίως από τότε που ανέλαβε καθήκοντα η δήμαρχος Αν Ινταλγκό, για τη δημιουργία ενός πιο πράσινου και φιλικού προς τους πεζούς περιβάλλοντος.

Για την επίτευξη αυτών των φιλόδοξων στόχων, το Παρίσι θα αναπτύξει 300 εκτάρια νέων χώρων πρασίνου έως το 2030, ενώ το 10% του χώρου αυτού θα έχει ήδη δημιουργηθεί έως το 2026. Η κατάργηση των χώρων στάθμευσης θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, με πολλές θέσεις στάθμευσης στα πεζοδρόμια να αντικαθίστανται από δενδροφυτεμένα παρτέρια που μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην απορρόφηση των ομβρίων υδάτων. Επιπλέον, σε κάθε ένα από τα 20 διαμερίσματα του Παρισιού θα δημιουργηθούν «πλατείες οάσεων» – περιοχές γεμάτες με δέντρα, κατασκευές σκίασης όπως κιόσκια και άλλα χαρακτηριστικά που έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν στους κατοίκους ανακούφιση από τη ζέστη, μειώνοντας παράλληλα τις θερμοκρασίες του περιβάλλοντος αέρα.

Η αντιμετώπιση του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας είναι ένα άλλο βασικό μέρος του σχεδίου. Το Παρίσι έχει βιώσει τον αρνητικό αντίκτυπο της αύξησης των θερινών θερμοκρασιών, καθώς η πόλη παράγει περισσότερη θερμότητα λόγω της πυκνής υποδομής και του περιορισμένου κλιματισμού στα σπίτια και τις επιχειρήσεις. Ως απάντηση, το σχέδιο προτείνει τη δημιουργία περισσότερων κέντρων ψύξης στις γειτονιές, αλλαγές στο ωράριο εργασίας για την πρόληψη του θερμικού στρες για τους εργαζόμενους σε εξωτερικούς χώρους και την εγκατάσταση μονωμένων ή ανακλαστικών «ψυχρών στεγών» σε 1.000 δημόσια κτίρια.

Η πεζοδρόμηση αποτελεί επίσης προτεραιότητα στο νέο σχέδιο, με την πόλη να στοχεύει στην επέκταση των ζωνών χωρίς αυτοκίνητα στην καρδιά κάθε συνοικίας. Αυτό περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές στη λεωφόρο Boulevard Périphérique, τον εσωτερικό περιφερειακό δρόμο του Παρισιού, με την αφιέρωση μιας λωρίδας για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τους οδηγούς με αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα μειώνεται το όριο ταχύτητας στις υπόλοιπες λωρίδες στα 50 km/h. Τα μέτρα αυτά θα μειώσουν περαιτέρω την εξάρτηση της πόλης από τα αυτοκίνητα, σε συνέχεια προηγούμενων μέτρων που περιόρισαν τα ρυπογόνα οχήματα και ανακατέστησαν χώρο για τους πεζούς.

Διαβάστε ακόμη