Η πράσινη μετάβαση, η βιώσιμη συνδεσιμότητα και η εξέλιξη των διαφόρων ενεργειακών πηγών και τεχνολογιών βρέθηκαν στο επίκεντρο του πάνελ με θέμα: «ESG, Green Mobility & Sustainable Connectivity», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Southeast Europe Connectivity Forum ΙΙ (SECF), το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024 στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, επισημάνθηκαν οι δυσκολίες που υπάρχουν για επίτευξη των στόχων της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή εντός του χρονικού πλαισίου που έχει τεθεί.

Ο κ. Γιώργος Κρεμλής, Ambassador της EPLO στη Βουλγαρία, επισήμανε ότι είναι σημαντική η προώθηση της κατασκευής των κάθετων αξόνων, οδικών και σιδηροδρομικών, από το Αιγαίο προς την Ουκρανία. Στο πλαίσιο αυτό, κατά τον ίδιο, η προωθούμενη σιδηροδρομική διασύνδεση των λιμένων της Βόρειας Ελλάδας με λιμάνια της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας μέχρι την Οδησσό είναι ένα εμβληματικό έργο. «Οι μεταφορικές υποδομές είναι απαραίτητες για την μεταφορά εμπορευμάτων και πρώτων υλών για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, που θα φτάσει σε κόστος το ένα τρισ. ευρώ» είπε ο κ. Κρεμλής, ενώ αναφερόμενος στην πράσινη μετάβαση σημείωσε ότι πλέον χρειάζεται να κάνουμε λόγο για τον «κυκλικό πολίτη» και για τα «κυκλικά νοικοκυριά».

Η κυρία Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Διευθύντρια Έρευνας, Αναπληρώτρια Διευθύντρια στο ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ, υπογράμμισε ότι στην ΕΕ οι επιδοτούμενες δημόσιες συγκοινωνίες αρχίζουν να χάνουν χώρο ειδικά στις περιαστικές μεταφορές, όπου σταδιακά θα βλέπουμε μεταφορές ανάλογα με τη ζήτηση. «Πράσινη κινητικότητα σημαίνει καινοτόμες, καινούργιες λύσεις μετακίνησης επιβατών σε ένα νέο αστικό περιβάλλον» επισήμανε η ίδια και πρόσθεσε πως «δεν πρέπει να μιλάμε μόνο για υποδομές και hubs στην Ελλάδα, αλλά για corridors (διαδρόμους)». Ακόμη σημείωσε ότι υφίσταται έλλειψη τεχνογνωσίας της διαδικασίας της πράσινης μετάβασης, ο πολίτης θα χρειαστεί να πληρώσει το μεγαλύτερο μέρος της ενεργειακής μετάβασης και είναι πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατον να επιτευχθούν οι χρονικοί στόχοι της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή.

Ο κ. Κωνσταντίνος Χατζηφώτης, Manager of European Affairs, Motor Oil, Greece, τόνισε πως για την εταιρεία η Βόρεια Ελλάδα και η Ν.Α. Ευρώπη είναι ο ζωτικός χώρος δραστηριότητάς της. «Στο μέλλον θα καλύπτουμε όλη την γκάμα των πράσινων καυσίμων. Η μετάβαση στην επόμενη ενεργειακή ημέρα προϋποθέτει ασφάλεια εφοδιασμού καυσίμων, προσιτότητα για τον καταναλωτή και διαφοροποίηση με συνδυασμό των ενεργειακών πηγών και λύσεων» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Η κυρία Marina Stefanova, Assoc. Professor of Economics, “St. Kliment Ohridski” University, Bulgaria, αναφέρθηκε στη βιωσιμότητα των λιμανιών και των αερολιμένων και είπε πως οι εταιρείες ηγούνται της πράσινης μετάβασης και ξαναφτιάχνουν την κοινωνία με βιώσιμο και αειφόρο τρόπο. Μάλιστα έκανε λόγο για μόχλευση της ανθεκτικότητας και της αειφορίας προς όφελος των κοινωνιών.

Διαβάστε ακόμη