Ο επικεφαλής της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Γερμανίας, Lufthansa, Καρστεν Σπορ, προειδοποίησε ότι ο κλάδος της αεροπορίας της χώρας αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες λόγω των αυξημένων κρατικών χρεώσεων. «Ανησυχώ ιδιαίτερα για τη συνδεσιμότητα της χώρας ως επιχειρηματικού κέντρου», δήλωσε ο Σπορ στη γερμανική εφημερίδα Bild.
Οι «εθνικές σόλο προσπάθειες» για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα της αεροπορίας, όπως για παράδειγμα μια ποσόστωση για ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels) στην αεροπορία, θα έκαναν τη Γερμανία λιγότερο ελκυστική σε σύγκριση με άλλες τοποθεσίες, ειδικά καθώς τα ηλεκτροκαύσιμα δεν είναι διαθέσιμα σε μεγάλη κλίμακα, ανέφερε ο Σπορ. Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες σκέφτονται να μεταφέρουν τμήματα των δραστηριοτήτων τους στο εξωτερικό, πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος.
«Όλο και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες αποφεύγουν τα γερμανικά αεροδρόμια και ακυρώνουν σημαντικές συνδέσεις», συνέχισε. Ο Σπορ δήλωσε ότι αυτού του είδους η ρύθμιση της αεροπορίας θα προκαλέσει «τεράστια ζημιά στην οικονομία μας», ζημιά την οποία ούτε η Γερμανία ούτε η ΕΕ μπορούν να αντέξουν. Η εθνική ένωση αεροπορίας της Γερμανίας, BDL, εκτίμησε ότι οι κρατικά επιβαλλόμενες δαπάνες για ένα κανονικό ταξίδι μεσαίας απόστασης στην Ευρώπη ανέρχονται σε περίπου 30 ευρώ ανά επιβάτη, σύμφωνα με το άρθρο.
Η θυγατρική της Lufthansa, Eurowings, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα μειώσει την προσφορά της στη Γερμανία κατά περίπου 1.000 πτήσεις ετησίως και θα τις μεταφέρει σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair ανακοίνωσε επίσης την περασμένη εβδομάδα ότι θα μειώσει την προσφορά της στη Γερμανία λόγω των αυξανόμενων λειτουργικών εξόδων που προκαλούνται από τη ρύθμιση, όπως για παράδειγμα υψηλότερο φόρο αεροπορίας.
Μια ομάδα εργασίας αποτελούμενη από κυβερνητικούς αξιωματούχους και εκπροσώπους της βιομηχανίας που επικεντρώθηκε στην κλιματικά ουδέτερη αεροπορία τον Ιούνιο ζήτησε ξεκάθαρη δέσμευση από τους πολιτικούς ηγέτες και τη βιομηχανία για την προώθηση των βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας στην αγορά, καθώς και για άλλα βασικά μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του τομέα.
Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς δήλωσε πέρυσι ότι η Γερμανία πρέπει να επιδιώξει τη δημιουργία μιας κλιματικά ουδέτερης αεροπορικής βιομηχανίας, υποστηρίζοντας ότι οι εταιρείες που θα συμμετέχουν θα έχουν «καλή προοπτική» στη χώρα.
Διαβάστε ακόμη