Η αεροπορική βιομηχανία δέχεται αυξανόμενες πιέσεις για τη μείωση του ανθρακικού της αποτυπώματος, με το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF) να αποτελεί βασική εστίαση. Ενώ πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να αυξήσουν σημαντικά τη χρήση SAF μέχρι το 2030, η πραγματικότητα είναι ότι η πρόοδος είναι αργή. Μια πρόσφατη ανάλυση Bloomberg Green αποκαλύπτει μια έντονη αντίθεση μεταξύ των ευρωπαϊκών και αμερικανικών αερομεταφορέων όσον αφορά την υιοθέτηση των SAF.
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ξεπερνούν τις αντίστοιχες εταιρείες των ΗΠΑ. Αυτό αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην υποχρεωτική απαίτηση της ΕΕ για χρήση των SAF σε ποσοστό 2% από το επόμενο έτος. Συγκριτικά, οι ΗΠΑ έχουν υιοθετήσει μια εθελοντική προσέγγιση με κίνητρα αλλά χωρίς εντολές. Ως αποτέλεσμα, εταιρείες όπως η Air France-KLM έχουν επιτύχει χρήση SAF 1,1%, σημαντικά υψηλότερη από την κορυφαία εταιρεία των ΗΠΑ, την United Airlines, με 0,17%.
Η DHL, ένας γερμανικός μεταφορέας εμπορευμάτων, ηγείται του κλάδου με πάνω από το 3% των καυσίμων της να προέρχεται από βιώσιμες πηγές. Αυτό είναι περισσότερο από τη συνδυασμένη χρήση SAF όλων των αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ. Αντίθετα, η FedEx, ένας ανταγωνιστής με έδρα τις ΗΠΑ, δεν αγόρασε καθόλου SAF πέρυσι, παρά τους φιλόδοξους στόχους.
Οι προκλήσεις για την κλιμάκωση της παραγωγής και την υιοθέτηση των SAF είναι σημαντικές. Το καύσιμο είναι επί του παρόντος τρεις φορές ακριβότερο από το συμβατικό καύσιμο αεριωθουμένων, γεγονός που το καθιστά δαπανηρή επένδυση για τις αεροπορικές εταιρείες. Επιπλέον, η προσφορά SAF είναι περιορισμένη, γεγονός που εμποδίζει την ευρεία υιοθέτηση. Πρόσφατες αναποδιές, όπως η αποτυχία της Fulcrum BioEnergy, μιας κορυφαίας εταιρείας μετατροπής αποβλήτων σε καύσιμα, έχουν επηρεάσει περαιτέρω την πρόοδο του κλάδου.
Παρά τις προκλήσεις αυτές, υπάρχει αισιοδοξία για τη μελλοντική παραγωγή SAF. Αρκετές νέες μονάδες αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τα επόμενα χρόνια, αυξάνοντας τη συνολική προσφορά. Ωστόσο, ο κλάδος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει το δύσκολο έργο της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις αερομεταφορές, ιδίως λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς των αεροσκαφών που λειτουργούν με μπαταρίες και υδρογόνο για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Συνολικά, η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται σε σταυροδρόμι. Ενώ οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες επιδεικνύουν ηγετικό ρόλο στην υιοθέτηση των SAF μέσω κυβερνητικών εντολών, οι ΗΠΑ και άλλες περιοχές υστερούν. Η επιτυχία της κλιμάκωσης της παραγωγής SAF και της αύξησης της χρήσης της θα είναι ζωτικής σημασίας για τον μετριασμό των κλιματικών επιπτώσεων των αεροπορικών ταξιδιών.
Διαβάστε ακόμη