Οι αεροπορικές εταιρείες και οι εταιρείες ενέργειας διαφωνούν με την περιορισμένη διαθεσιμότητα βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), σύμφωνα με το Reuters. Οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν οι ενεργειακές εταιρείες να επενδύσουν περισσότερο στην παραγωγή SAF, ενώ οι ενεργειακές εταιρείες επισημαίνουν τις υφιστάμενες επενδύσεις τους στην έρευνα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν ότι τα SAF είναι απαραίτητα για την επίτευξη του στόχου τους για καθαρές μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050, αλλά η τρέχουσα παραγωγή είναι ανεπαρκής.

Το SAF είναι τρεις φορές ακριβότερο από το παραδοσιακό καύσιμο αεριωθούμενων αεροσκαφών και οι αεροπορικές εταιρείες λένε ότι θα πρέπει να μετακυλήσουν αυτό το κόστος στους καταναλωτές.

Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης ανταγωνισμό από άλλες βιομηχανίες για πρόσβαση σε περιορισμένη δυναμικότητα ανανεώσιμων καυσίμων.

Οι κυβερνήσεις έχουν θέσει ως ενδιάμεσο στόχο τη μείωση των εκπομπών από τις αερομεταφορές κατά 5% έως το 2030 μέσω της χρήσης καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν θέσει το δικό τους ενδιάμεσο στόχο λόγω έλλειψης κυβερνητικής υποστήριξης.

Ορισμένοι γνώστες του κλάδου είναι επιφυλακτικοί ως προς τη σκοπιμότητα του στόχου του 2050 για μηδενικές εκπομπές, ιδίως αν ληφθεί υπόψη η μετα-πανδημική ανάπτυξη της αεροπορικής βιομηχανίας. Οι περιβαλλοντικές ομάδες υποστηρίζουν ότι η συνολική ανάπτυξη του κλάδου καθιστά την επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές ακόμη πιο δύσκολη.

Η ετήσια συνάντηση της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ) συγκέντρωσε αριθμό ρεκόρ αντιπροσώπων και τόνισε την αυξανόμενη σημασία των αερομεταφορών σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο. Η επόμενη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο Δελχί της Ινδίας.

Διαβάστε ακόμη