Η προώθηση της χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων στις μεταφορές και ειδικά στις οδικές μεταφορές θα πρέπει να αποτελέσει μια βασική επιλογή, πέραν της ηλεκτροκίνησης, για να επιτευχθούν οι στόχοι της απανθρακοποίησης και της κλιματικής ουδετερότητας με έναν ομαλό, οικονομικά προσιτό τρόπο, τονίζει η γενική διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Βιομηχανιών Παραγωγής Καυσίμων (FuelsEurope), Λιάνα Γούτα.
Η κ. Γούτα συμμετείχε στην εκδήλωση Energy Summit & Exhibition 2024 Strategic Conference, που διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της πορτογαλικής κυβέρνησης στη Λισαβόνα. Στο πάνελ συμμετείχε επίσης, μεταξύ άλλων, η πρόφαστα ορισθείσα υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Πορτογαλίας.
Κατά την ομιλία της σε πάνελ για τις ευκαιρίες και τους κινδύνους στη μετάβαση της κινητικότητας προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα (net zero), η κ. Γούτα ανέδειξε το ρόλο που μπορούν να παίξουν τα ανανεώσιμα καύσιμα στην απανθρακοποίηση όλων των κλάδων των μεταφορών. Όπως υπογράμμισε, αν και τα μέλη της FuelsEurope υποστηρίζουν την ηλεκτροκίνηση ως επιλογή προς αυτή την κατεύθυνση, πιστεύουν ότι πρέπει να υπάρξει ένα άνοιγμα προς όλες τις τεχνολογίες το οποίο θα ωφελήσει όλους τους τομείς των μεταφορών και πρόσθεσε ότι η κλιματική ουδετερότητα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς τα ανανεώσιμα καύσιμα.
Με το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο για τις οδικές μεταφορές, δεν υπάρχουν οι συνθήκες για να παίξουν αυτά τα καύσιμα τον ρόλο τους, σημείωσε η κ. Γούτα και πρόσθεσε ότι στην ενεργειακή μετάβαση θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες που προκαλούν αναστάτωση χωρίς να διαταράσσουν τα οικονομικά και κοινωνικά μοντέλα. Αντίθετα, τόνισε, θα πρέπει να εξασφαλιστεί μια ομαλή μετάβαση από το τρέχον μοντέλο στο μοντέλο του net zero, καθώς η πρόσβαση σε εύκολη, ασφαλή και οικονομικά προσιτή μετακίνηση ήταν πάντα θεμελιώδες δικαίωμα και κεκτημένο για όλους τους Ευρωπαίους πολίτες που πρέπει να διατηρηθεί.
Η γενική διευθύντρια της FuelsEurope συμπλήρωσε ότι δεδομένου του γεγονότος ότι η ηλεκτροκίνηση έχει επιλεγεί ως η μόνη επιλογή για την απαλλαγή από τον άνθρακα, «φοβάμαι ότι αυτή η απόφαση θα θέσει σε κίνδυνο όχι μόνο την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα της μετάβασης προς την κινητικότητα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, αλλά και την κοινωνική αποδοχή».
Κλείνοντας, η κ. Γούτα επισήμανε ότι ο ευρωπαϊκός κανονισμός πρέπει να προσαρμοστεί προκειμένου να προωθηθεί η καινοτομία σε όλες τις τεχνολογίες και να επιταχυνθεί η οικονομικά προσιτή μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις οδικές μεταφορές.
Διαβάστε ακόμη