Η Κίνα επενδύει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στην κατασκευή των πρώτων εργοστασίων παραγωγής βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF) που προορίζονται για την επεξεργασία αποβλήτων μαγειρικού ελαίου, σύμφωνα με το Reuters. Η πρωτοβουλία αυτή είναι μια επίθεση με δύο άξονες – την κάλυψη της μελλοντικής εγχώριας ζήτησης για καθαρότερα καύσιμα αεροσκαφών και τη δυνητική ανάπτυξη μιας εξαγωγικής βιομηχανίας. Η ώθηση ευθυγραμμίζεται με το σχέδιο του Πεκίνου να αναγκάσει τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν το SAF για να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων.
Αρκετές εταιρείες συμμετέχουν, η καθεμία με διαφορετικές παραγωγικές δυνατότητες και χρονοδιαγράμματα. Η Junheng Industry Group Biotechnology Co Ltd έχει ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία της, με το εργοστάσιο των 400.000 τόνων ετησίως να ξεκινά την παραγωγή τον Δεκέμβριο του 2023. Σχεδιάζουν να εξάγουν 150.000 τόνους φέτος.
Η Zhejiang Jiaao Enprotech Co, παραδοσιακά παραγωγός βιοντίζελ, κατασκευάζει ένα τεράστιο εργοστάσιο 500.000 τόνων ετησίως με περιθώριο μελλοντικής επέκτασης σε 1 εκατομμύριο τόνους. Η κυβέρνηση της Lianyungang έχει ακόμη και μερίδιο στο έργο αυτό. Η Tianzhou New Energy θα συμμετάσχει στη μάχη αργότερα, το 2024, με την εγκατάσταση των 200.000 τόνων ετησίως, επίσης με σχέδια για μελλοντική ανάπτυξη.
Η Sichuan Jinshang Environmental Protection Tech Co Ltd, συλλέκτης και εξαγωγέας χρησιμοποιημένων μαγειρικών ελαίων, επιχειρεί να εισέλθει στην παραγωγή με μια προγραμματισμένη μονάδα 400.000 τόνων ετησίως, η οποία θα αρχίσει να κατασκευάζεται αυτόν τον Ιούλιο. Η Shandong Haike Chemical Co Ltd, ένας ανεξάρτητος διυλιστής πετρελαίου, ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση. Αναβαθμίζει μια υπάρχουσα εγκατάσταση για να γίνει παραγωγός SAF 500.000 τόνων ετησίως μέχρι το τέλος του 2024.
Η Qinzhou Hongkun, αρχικά παραγωγός λιπαντικών, σχεδιάζει ένα εργοστάσιο 300.000 τόνων ετησίως με ποσοστό 20% που ανήκει στην Sichuan Jinshang. Η παραγωγή τους έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις αρχές του 2026. Η State Power Investment Corp (SPIC) ακολουθεί έναν μοναδικό δρόμο – κατασκευάζοντας ένα έργο μεγάλης κλίμακας που χρησιμοποιεί την αιολική ενέργεια για την παραγωγή υδρογόνου για την παραγωγή SAF. Η αρχική τους εστίαση θα είναι σε μια πιλοτική μονάδα 10.000 τόνων ετησίως.
Ενώ η Sinopec Zhenhai κατέχει τον τίτλο της πρώτης κινεζικής επιχείρησης στην παραγωγή SAF με την εγκατάσταση των 100.000 τόνων ετησίως, δεν έχει ακόμη ξεκινήσει εμπορική λειτουργία.
Αυτή η συλλογική προσπάθεια αντιπροσωπεύει μια σημαντική επένδυση σε βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο για την Κίνα. Χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη απόβλητα μαγειρικών ελαίων, οι μονάδες αυτές στοχεύουν στη μείωση της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα και συμβάλλουν σε καθαρότερα αεροπορικά ταξίδια. Η επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας εξαρτάται από παράγοντες όπως οι μελλοντικές κυβερνητικές εντολές, το κόστος παραγωγής και η ζήτηση της παγκόσμιας αγοράς για SAF.
Διαβάστε ακόμη