Η Croatia Airlines πραγματοποίησε τις πρώτες της πτήσεις με τη χρήση βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου, στο πλαίσιο των προετοιμασιών για την υποχρεωτική χρήση του στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2025, σύμφωνα με το Balkan Green Energy News.

Η εταιρεία χρησιμοποίησε τα καύσιμα στα αεροσκάφη Airbus 319 και Dash 8-Q400 για διεθνείς πτήσεις από το Ζάγκρεμπ προς Άμστερνταμ, Βρυξέλλες, Κοπεγχάγη, Λονδίνο και Ζυρίχη, καθώς και για τις εσωτερικές γραμμές Ζάγκρεμπ-Σπλιτ, Ζάγκρεμπ-Ντουμπρόβνικ-Ζάγκρεμπ και Ζάγκρεμπ-Πούλα-Ζαντάρ.

Σύμφωνα με την Croatia Airlines, το SAF παράγεται από πρώτες ύλες που πληρούν τα κριτήρια βιωσιμότητας και αναμιγνύεται με ορυκτό αεροπορικό καύσιμο.

Μετά από ψηφοφορία στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το Συμβούλιο της ΕΕ ενέκρινε τον κανονισμό για την αεροπορία ReFuelEU τον Οκτώβριο. Ο νόμος υποχρεώνει τα αεροδρόμια και τους προμηθευτές καυσίμων να διασφαλίσουν ότι, από το 2025, τουλάχιστον το 2% των αεροπορικών καυσίμων θα είναι πράσινα. Το υποχρεωτικό μερίδιο προβλέπεται να αυξάνεται κάθε πέντε χρόνια: στο 6% το 2030, στο 20% το 2035, στο 34% το 2040, στο 42% το 2045 και στο 70% το 2050.

Το SAF περιλαμβάνει συνθετικά καύσιμα και ορισμένα βιοκαύσιμα που παράγονται από γεωργική και δασική βιομάζα, φύκια, βιοαπόβλητα, απόβλητα μαγειρικών ελαίων και ορισμένα ζωικά λίπη. Το πράσινο υδρογόνο και τα καύσιμα από ανακυκλωμένα απόβλητα και πλαστικά απόβλητα αναγνωρίζονται επίσης ως πράσινα.

Η εταιρεία δήλωσε ότι η SAF παρασχέθηκε από την εγχώρια εταιρεία πετρελαίου και φυσικού αερίου INA. Επιβεβαιώνει την ετοιμότητά της να εκπληρώσει τη νομική υποχρέωση που τίθεται σε ισχύ το 2025, με στόχο την απαλλαγή από τον άνθρακα στις αεροπορικές μεταφορές, σύμφωνα με την Croatian Airlines.

Η εταιρεία σημείωσε ότι η χρήση του SAF δεν απαιτεί αλλαγές στο εσωτερικό των δεξαμενών καυσίμων ενός αεροσκάφους και πρόσθεσε ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα αεροσκάφη της. Κάνει τη χρήση απλή και εξασφαλίζει καθαρότερο αέρα, δήλωσε η Croatia Airlines.

Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η SAF μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στον κύκλο ζωής του καυσίμου κατά 60% έως 80%.