Η ναυτιλιακή βιομηχανία δέχεται αυξανόμενες πιέσεις για την απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αλλά οι ασαφείς ρυθμιστικές κατευθυντήριες γραμμές, μεταξύ άλλων σχετικά με το τι είδους καθαρότερα καύσιμα θα πρέπει να χρησιμοποιούν τα μεγάλα πλοία, περιπλέκουν την πορεία προς το καθαρό μηδέν, σύμφωνα με στελέχη.
Όπως αναφέρει το Reuters, οι παγκόσμιες ναυτιλιακές εταιρείες αναζητούν τρόπους για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, ιδίως καθώς ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ο οποίος ρυθμίζει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, πιέζεται να εφαρμόσει μια επιβάρυνση για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου του τομέα.
Η Επιτροπή Προστασίας του Ναυτιλιακού Περιβάλλοντος του ΙΜΟ ολοκλήρωσε την 81η συνεδρίασή της την περασμένη εβδομάδα, και οι συμμετέχοντες συμφώνησαν σε ένα πιθανό σχέδιο περιγράμματος ενός πλαισίου του ΙΜΟ για το καθαρό μηδενικό ισοζύγιο. Οι εν λόγω κατευθυντήριες γραμμές, οι οποίες θα μπορούσαν να προωθήσουν ένα πρότυπο καυσίμου και μια τιμή εκπομπών, είναι ακόμη ανοικτές προς συζήτηση και θα μπορούσαν να εγκριθούν ή να τροποποιηθούν κατά την επόμενη συνεδρίαση της ομάδας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Η μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα καυστήρων είναι ένας δρόμος για τη μείωση των εκπομπών, δήλωσαν στελέχη την περασμένη εβδομάδα στο ενεργειακό συνέδριο CERAWeek στο Χιούστον, αλλά πολλοί στον κλάδο είναι απρόθυμοι να κάνουν τις αλλαγές που απαιτούνται για τη χρήση νέων καυσίμων – όπως η μετασκευή των κινητήρων ή η αγορά νέων πλοίων – δεδομένης της έλλειψης ενός μακροπρόθεσμου ρυθμιστικού πλαισίου.
Η ναυτιλία αντιπροσωπεύει περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου και είναι υπεύθυνη για σχεδόν το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ωστόσο, η έλλειψη σαφήνειας αφήνει τους παίκτες απρόθυμους να δεσμευτούν σε ένα λιγότερο ανθρακούχο καύσιμο έναντι ενός άλλου για τους στόλους τους, είτε πρόκειται για μεθανόλη, αμμωνία, βιοντίζελ ή υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) που μεταφέρει υδρογόνο.
Οι περισσότερες μηχανές των πλοίων έχουν σχεδιαστεί για να δέχονται έναν τύπο καυσίμου και με μέση διάρκεια ζωής 25 ετών, οι εταιρείες διατρέχουν κίνδυνο δεσμευόμενες σε ένα καύσιμο που είναι λιγότερο ανεπτυγμένο και λιγότερο προβλέψιμο σε κλίμακα από το παραδοσιακό καύσιμο δεξαμενισμού.
Η αβεβαιότητα γύρω από τα καύσιμα και την τεχνολογία στον τομέα αυξάνει επίσης το κόστος, καθώς οι εταιρείες αναγκάζονται να διαφοροποιήσουν τις επενδύσεις τους σε πολλαπλές επιλογές καυσίμων, δήλωσε ο Seonghoon Woo, διευθύνων σύμβουλος της Amogy, η οποία κατασκευάζει συστήματα ηλεκτροπαραγωγής με αμμωνία μηδενικών εκπομπών, σε πάνελ του CERAWeek.
Και τα καθαρότερα θαλάσσια καύσιμα, όπως η μεθανόλη και η αμμωνία, παρουσιάζουν επίσης ζήτηση από άλλους τομείς, όπως σε ολόκληρη την Ασία, όπου οι χώρες επιδιώκουν την απεξάρτηση των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής από τον άνθρακα.