Η IFM Investors Pty, η αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων με συμμετοχές σε αεροδρόμια από το Σίδνεϊ έως το Λονδίνο, σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια Αυστραλίας (651 εκατομμύρια δολάρια) για την αύξηση της εγχώριας παραγωγής βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF), σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Ανάλογα με την ποσότητα των διαθέσιμων πρώτων υλών για την παραγωγή του καυσίμου, η επένδυση της IFM – μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές δεσμεύσεις που έχει αναλάβει μέχρι σήμερα σε έναν τομέα που αποτελεί κλειδί για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στα αεροπορικά ταξίδια – θα μπορούσε να διογκωθεί σε 2 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας εντός πέντε ετών, δήλωσε ο Ντάνι Έλια, παγκόσμιος επικεφαλής της εταιρείας για τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων υποδομών.
Η IFM στοχεύει να προωθήσει τη χρήση του καθαρότερου καυσίμου αεριωθούμενων αεροσκαφών στο 10% του συνόλου της Αυστραλίας έως το 2030.
«Έχουμε έννομο συμφέρον να διευκολύνουμε τις καθαρότερες πτήσεις», δήλωσε ο Έλια σε συνέντευξή του. «Αν δεν το κάνουμε, όλα τα τμήματα της κοινότητας θα δουν ότι είναι απαράδεκτο να ταξιδεύεις».
Η δέσμευση της IFM αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη αναγνώριση ότι η κοινωνική άδεια λειτουργίας των αερομεταφορών, καθώς και το εμπορικό μέλλον τους, εξαρτάται από μια ολοκληρωμένη εξυγίανση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Τα SAF μειώνει τις εκπομπές έως και 80%
Το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF), που παράγεται από γεωργικές πρώτες ύλες ή απόβλητα έλαια, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές των αεροσκαφών έως και 80%, σύμφωνα με την αεροπορική βιομηχανία.
Αλλά ο χρόνος και τα χρήματα δεν είναι με το μέρος των αερομεταφορών. Για την επίτευξη του στόχου της ουδετερότητας του άνθρακα έως το 2050 μπορεί να χρειαστούν επενδύσεις ύψους περίπου 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, μεγάλο μέρος των οποίων θα επενδυθεί στην παραγωγή βιώσιμων καυσίμων, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA).
Παρόλο που η τρέχουσα παγκόσμια προσφορά πράσινων καυσίμων είναι μικρότερη από το 1% των συνολικών αναγκών, τα SAF έχουν αναδειχθεί ως το πιο ισχυρό εργαλείο για τη μείωση της ρύπανσης από τα αεροπορικά ταξίδια, τα οποία ευθύνονται για το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Τα ηλεκτρικά αεροπλάνα δεν έχουν επαρκή εμβέλεια και η πρόωση υδρογόνου δεν αναμένεται να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο για δεκαετίες.
Στο Airshow της Σιγκαπούρης την περασμένη εβδομάδα, η απογοήτευση ξεχείλισε με την τρέχουσα κατάσταση των SAF. Η Boeing Co. κατηγόρησε τις μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες του κόσμου για αδράνεια. Ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ, Γουίλι Γουόλς τις παρακάλεσε επίσης να κάνουν περισσότερα, κάνοντας λόγο για «υπαρξιακό ζήτημα» για την αεροπορική βιομηχανία.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, οι επιστήμονες της αυστραλιανής κυβέρνησης εκτιμούν ότι υπάρχει αρκετή εγχώρια πρώτη ύλη, συμπεριλαμβανομένου του ζαχαροκάλαμου, των υπολειμμάτων πριονιστηρίων και του χρησιμοποιημένου μαγειρικού ελαίου, για να παραχθούν σχεδόν 5 δισεκατομμύρια λίτρα SAF το 2025 και έως και 14 δισεκατομμύρια λίτρα μέχρι το 2050. Οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως θα χρειαστούν 450 δισεκατομμύρια λίτρα το 2050 για να φτάσουν στο καθαρό μηδέν, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.