Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα είναι το καλύτερο διαθέσιμο εργαλείο για τη μείωση των εκπομπών, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών Willie Walsh σε σύνοδο κορυφής για τις αερομεταφορές στη Σιγκαπούρη τη Δευτέρα.

Η ζήτηση για το καθαρότερο καύσιμο ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά, παρόλο που μπορεί να κοστίζει τρεις έως πέντε φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεροσκαφών, σύμφωνα με το Bloomberg.

Ο επικεφαλής του μεγαλύτερου εμπορικού ομίλου των παγκόσμιων αεροπορικών εταιρειών παρακάλεσε τους παραγωγούς πετρελαίου να παράγουν περισσότερα αεροπορικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών, προειδοποιώντας ότι το μέλλον των εμπορικών αεροπορικών ταξιδιών εξαρτάται από την επιτυχή απεξάρτηση του κλάδου από τον άνθρακα.

«Κάθε κομμάτι καυσίμου που παράγεται θα πρέπει να χρησιμοποιείται επειδή πρόκειται για ένα υπαρξιακό ζήτημα», δήλωσε ο Walsh. «Η βιομηχανία αυτή δεν θα επιτραπεί να αναπτυχθεί αν δεν μπορέσουμε να αποδείξουμε στους πελάτες μας, στις ρυθμιστικές αρχές, στις κυβερνήσεις, στους ανθρώπους γενικότερα, ότι μπορούμε να αναπτυχθούμε με βιώσιμο τρόπο».

Στόχος για τις αεροπορικές η επίτευξη του Net Zero έως το 2050

Μετά την επιβίωση από την πανδημία, η μεγαλύτερη πρόκληση για τις αεροπορικές εταιρείες είναι η επίτευξη του στόχου να έχουν μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050. Ενώ ο τομέας αντιπροσωπεύει σήμερα ένα σχετικά μικρό μέρος των παγκόσμιων εκπομπών, αντιμετωπίζει τεράστιες προκλήσεις για την απεξάρτηση από τον άνθρακα και θα μπορούσε να δει το μερίδιό του να εκτοξεύεται τις επόμενες δεκαετίες, εάν ο ρυθμός προόδου του μείνει πίσω σε σχέση με άλλους κλάδους. Εκτιμάται ότι μπορεί να χρειαστούν επενδύσεις κεφαλαίου ύψους 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για να γίνει η μετάβαση, μεγάλο μέρος των οποίων για την κατασκευή βιώσιμων διυλιστηρίων καυσίμων.

Ο Walsh προειδοποίησε επίσης ότι το υδρογόνο δεν θα αποτελέσει σύντομα βιώσιμη εναλλακτική μορφή πρόωσης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αύξησης της παραγωγής βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου.

Τα βιώσιμα καύσιμα, τα οποία μπορούν να παραχθούν από χρησιμοποιημένα έλαια και γεωργικές πρώτες ύλες, μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 80%. Αλλά η υψηλότερη τιμή του έχει επίσης εγείρει το ερώτημα ποιος πρέπει να επωμιστεί το κόστος – ο Walsh λέει ότι είναι ένα επιπλέον έξοδο που οι επιβάτες δεν μπορούν να αποφύγουν, ενώ η Σιγκαπούρη πρόκειται να εισαγάγει μια εισφορά επί των καυσίμων που θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων.

Πέρα από τη βιωσιμότητα, ο Walsh δήλωσε ότι ο κλάδος είναι επίσης πιθανό να αντιμετωπίσει εμπλοκές στην αλυσίδα εφοδιασμού που έχουν καθυστερήσει τα νέα αεροσκάφη, τους κινητήρες και τα ανταλλακτικά για μερικά ακόμη χρόνια.

«Θα υπάρξει σημαντικός αριθμός αεροσκαφών που θα μείνουν καθηλωμένα στο έδαφος μέχρι το 2024 και το 2025», είπε. «Είναι πολύ, πολύ δύσκολο για τις αεροπορικές εταιρείες να προγραμματίσουν όταν υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με το πότε θα ξεπεραστούν αυτές οι προκλήσεις».