Η προμήθεια βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF) με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα «τίθεται σε λειτουργία πιο αργά από ό,τι αναμενόταν», δήλωσε ο Kristof Van Passel, επικεφαλής των επιχειρήσεων προμηθειών και ανάπτυξης της Cathay Pacific, κατά τη διάρκεια της συνόφου κορυφής του BloombergNEF στο Σαν Φρανσίσκο την Τετάρτη 31 Φεβρουαρίου. Συνακόλουθα, οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να δυσκολευτούν να επιτύχουν τους βραχυπρόθεσμους κλιματικούς στόχους τους.

Η Cathay Pacific με έδρα το Χονγκ Κονγκ, όπως και οι περισσότερες άλλες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, έχει δεσμευτεί ότι το 10% των καυσίμων της θα είναι βιώσιμα μέχρι το 2030. Αλλά η προσφορά SAF είναι πιθανό να είναι 30% έως 40% χαμηλότερη από τη ζήτηση των αεροπορικών εταιρειών μέχρι το τέλος της δεκαετίας, δήλωσε ο Van Passel.  «Και αναμένουμε ότι το χάσμα αυτό θα διευρυνθεί», πρόσθεσε.

Το καύσιμο με λιγότερες εκπομπές άνθρακα προέρχεται συνήθως από ζωικά λίπη, χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και άλλες πρώτες ύλες. Ορισμένες νεοσύστατες επιχειρήσεις προσπαθούν επίσης να παρασκευάσουν το καύσιμο από πηγές όπως το συλληφθέν διοξείδιο του άνθρακα. Η επίτευξη του στόχου 10% SAF της Cathay και άλλων αεροπορικών εταιρειών σε έξι χρόνια αποτελεί τεράστια πρόκληση. Το SAF αντιπροσώπευε το 0,03% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων της Cathay Pacific το 2022. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η SAF αποτελεί σήμερα περίπου το 0,1% της κατανάλωσης καυσίμων των αεροπορικών εταιρειών.

Πρόκληση η μείωση του κόστους του SAF

Μια άλλη βασική πρόκληση θα είναι η μείωση του κόστους του SAF, σύμφωνα με τον Van Passel, ο οποίος δήλωσε ότι τα καύσιμα με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι δύο έως τρεις φορές ακριβότερα από τα συμβατικά καύσιμα αεροσκαφών.

«Δεδομένου του μεγέθους του κόστους, θα οδηγούσε οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία σε ζημίες μέσα σε λίγους μήνες», είπε.

Πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν διστάσει να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για καθαρότερα καύσιμα, παρά το γεγονός ότι διαφημίζουν τη δέσμευσή τους για την SAF σε διαφημίσεις και δελτία τύπου, ανέφερε πέρυσι το Bloomberg Green.