Ελπίδες για επιτάχυνση της ωρίμανσης του μεγάλου ηλεκτρικού «διαδρόμου» μεταξύ Ελλάδας και Νότιας Γερμανίας Green Aegean Interconnector (GAI) δημιουργεί η «αλλαγή φρουράς» στην Καγκελαρία στο Βερολίνο (με τον Φρίντριχ Μερτς να διαδέχεται τον Ολαφ Σολτς), σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη μη συμμετοχή των Πρασίνων υπό τον Ρόμπερτ Χάμπεκ στο νέο κυβερνητικό συνασπισμό όπου όπως όλα δείχνουν θα απαρτίζεται από τους Χριστιανοδημοκράτες και τους Χριστιανοκοινωνιστές της Βαυαρίας (CDU/CSU) και τους Σοσιαλδημοκράτες του SPD. Και τούτο διότι, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση των τεκταινομένων, αυξάνονται κατά πολύ οι πιθανότητες να δώσει η νέα κυβέρνηση πολιτική στήριξη στο project, κάτι που δεν είχε πράξει η προηγούμενη. Και τούτο διότι, ο αντικαγκελάριος και Υπουργός Ενέργειας Χάμπεκ είχε δείξει ότι προτιμούσε την προοπτική των εξαγωγών υδρογόνου από την Ελλάδα προς τη Γερμανία και το τρικομματικό σχήμα είχε αφήσει να εννοηθεί εμμέσως πλην σαφώς ότι μεταξύ των δυο διαδρόμων ηλεκτρισμού και υδρογόνου προτιμούσε τον δεύτερο. Αυτό τώρα φαίνεται να αλλάζει, καθώς η υπό σχηματισμό κυβέρνηση φέρεται πιο επιφυλακτική απέναντι στα project υδρογόνου και πιο θετική για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις. Μια θέση που εφόσον επιβεβαιωθεί συνεπάγεται καλύτερους οιωνούς για τον Green Aegean Interconnector, το φιλόδοξο έργο που στοχεύει στην προώθηση της «περίσσειας» πράσινης ενέργειας, κύρια, από τα υπεράκτια αιολικά του Αιγαίου στα κέντρα κατανάλωσης ενέργειας της Κεντρικής Ευρώπης στην αγορά της Νότιας Γερμανίας.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του έργου από τον ΑΔΜΗΕ που είναι ο φορέας υλοποίησης, o GAI που σχεδιάζεται με αρχική μεταφορική ικανότητα 3 GW που μπορεί να φτάσει σε δεύτερο χρόνο τα 6-9 GW, θα ακολουθεί υποθαλάσσια διαδρομή στην Αδριατική, θα προσαιγιαλώνεται στις ακτές της Σλοβενίας και στη συνέχεια θα ακολουθεί χερσαία όδευση μέσω Αυστρίας για να καταλήξει στη Νότια Γερμανία. Η επιλογή το μεγαλύτερο μέρος της διασύνδεσης να είναι υποθαλάσσιο έγινε για λόγους ταχύτητας αδειοδοτήσεων, ωστόσο το τελευταίο διάστημα ξεκίνησε να εξετάζεται και μια εναλλακτική όδευση μέσω Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Ουγγαρίας για να φτάσει στην αγορά της Γερμανίας, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της έλλειψης διασυνδέσεων στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη που προκαλεί αλλεπάλληλα επεισόδια υψηλών χονδρεμπορικών τιμών στην ευρύτερη περιοχή.
Διαβάστε ακόμη