Έντεκα μήνες «ζωής» συμπληρώνει ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ο οποίος μεσολαβεί προκειμένου να διευκολύνει την εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών/πελατών ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου και προμηθευτών και διαχειριστών δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας ή φυσικού αερίου. Αντικείμενο ενεργειακής διαμεσολάβησης μπορούν να αποτελέσουν, ενδεικτικά, οι αμφισβητήσεις χρεώσεων, ρήτρας, ύψους της κατανάλωσης, η ασάφεια λογαριασμού κ.λπ. Σκοπός του ενεργειακού διαμεσολαβητή είναι η «συμφιλίωση», μεταξύ του προμηθευτή και του καταναλωτή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από την αρχή της χρονιάς υποβλήθηκαν 300 αιτήματα στην ψηφιακή πλατφόρμα, με ένα μέρος από αυτά να είναι υπό επεξεργασία. Τα συγκεκριμένα αιτήματα είναι ανεξάρτητα από αυτά που υποβλήθηκαν στην πλατφόρμα my rae. Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής ολοκληρώνει τη διαδικασία της επίλυσης της διαφοράς μεταξύ του καταναλωτή και του προμηθευτή/διαχειριστή εντός διαστήματος 90 ημερών από την ημερομηνία που έλαβε τον πλήρη φάκελο της αναφοράς/καταγγελίας.

Τα χαρακτηριστικά των αιτημάτων που έχουν υποβληθεί στον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή

Σύμφωνα με τα έως τώρα αιτήματα που έχουν υποβληθεί, το 40% συνεχίζει να έχει κάποια διαφορά σε σχέση με τις χρεώσεις. Το 15% αφορούν προβλήματα στην καταγραφή στον μετρητή. Το 15% είναι παράπονα που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση πελατών, ενώ το 7% των αιτημάτων έχειν να κάνει με παραπλανητικούς όρους. Μέχρι τώρα ένα 25% των περιπτώσεων έχουν κλείσει, ενώ ένα αντίστοιχο ποσοστό είναι υπό επεξεργασία. Αξίζει να σημειωθεί πως 1-2 περιπτώσεις επέστρεψαν για «έλεγχο» στη ΡΑΑΕΥ με το ερώτημα εάν υπάρχει «συστημικό πρόβλημα».

Υπάρχει, όμως, και μια κατηγορία αιτημάτων που έχουν απορριφθεί είτε επειδή κάποιοι καταναλωτές έχουν απευθυνθεί στον συνήγορο του καταναλωτή είτε επειδή ήταν επαγγελματίες. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει πάντως σκέψη να υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη και για τα επαγγελματικά τιμολόγια. Δηλαδή, να μπορούν να απευθύνονται στην πλατφόρμα και να υποβάλλουν αιτήματα.

Συμπερασματικά, σε σύγκριση με στοιχεία προηγούμενων χρόνων δεν έχουμε αύξηση των παραπόνων σε σχέση με το 2012, ούτε παρατηρήθηκε αύξηση την περίοδο εφαρμογής του νέου συστήματος τιμολόγησης. Ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως στις περισσότερες περιπτώσεις οι προμηθευτές συμμετείχαν στην διαδικασία διαμεσολάβησης, χωρίς να χρειαστεί να κληθούν.

Διαβάστε ακόμη