Με τροπολογία του ΥΠΕΝ που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης δρομολογούνται δυο σημαντικές νομοθετικές ρυθμίσεις για το ενεργειακό σύστημα. Η πρώτη ρύθμιση προβλέπει τη λειτουργία της λιγνιτικής μονάδας της Μελίτης σε καθεστώς ψυχρής εφεδρείας έως τις 30 Μαρτίου 2025 για λόγους θωράκισης της ασφάλειας ενεργειακού εφοδιασμού κατά τη χειμερινή περίοδο. Η δεύτερη  ρύθμιση αντιμετωπίζει ζητήματα που προκαλούσαν προβλήματα στην υπογραφή των συμβάσεων σύνδεσης μεταξύ του ΑΔΜΗΕ ή του ΔΕΔΔΗΕ και των κατόχων σταθμών αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρία.

Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη ρύθμιση που είχε προαναγγελθεί από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ προβλέπει τη θέση του ΑΗΣ Μελίτης της ΔΕΗ (που σύμφωνα με το σχέδιο απολιγνιτοποίησης της Επιχείρησης θα σταματούσε να λειτουργεί στο τέλος του έτους) σε καθεστώς ψυχρής εφεδρείας έως το τέλος Μαρτίου 2025. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην αιτιολογική έκθεση, αντιμετωπίζεται έτσι το ζήτημα της επάρκειας τροφοδοσίας με ηλεκτρική ενέργεια και της ασφάλειας του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας που μπορεί να προκύψει για απρόβλεπτους λόγους μετά την παύση λειτουργίας της μονάδας.

Με τη νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ, η Μελίτη θα βγει από το Μητρώο Κατανεμημένων Μονάδων που δίνει ενέργεια στην Αγορά Επόμενης Ηνέρας και θα γίνει Συμβεβλημένη Μονάδα Συμπληρωματικής Ενέργειας, όπως προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας. Κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τον Κώδικα κανονικά θα απαιτιούσε διαγωνισμό, καθώς όμως κρίθηκε αναγκαίο η αλλαγή στη λειτουργία της μονάδας να γίνει άμεσα και αφορά διάστημα μόνο τριών μηνών, επελέγη η λύση της ρύθμισης που προβλέπει ότι η μονάδα θα τεθεί σε λειτουργία από 1/1/2025 μέχρι 31/3/2025 μόνο για την κάλυψη έκτακτων αναγκών του ηλεκτρικού συστήματος και θα αποζημιώνεται  για το λειτουργικό της κόστος, το οποίο θα εγκρίνεται από τη ΡΑΑΕΥ κατόπιν υποβολής σχετικών στοιχείων από τη ΔΕΗ.

Με τη ρύθμιση για τις μπαταρίες, αποσαφηνίζεται η μορφή και ο τρόπος μέτρησης των ιδιοκαταναλώσεων των σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να προχωρήσει η σύναψη μεταξύ των συμβάσεων σύνδεσης μεταξύ των κατόχων των σταθμών και του αρμόδιου κατά περίπτωση Διαχειριστή και να προχωρήσουν οι πρώτοι στην υλοποίηση των έργων αποθήκευσης.