Με τη συμμετοχή της ΡΑΑΕΥ πραγματοποιήθηκε χθες τηλεδιάσκεψη με εκπροσώπους της Κομισιόν για τον Great Sea Interconnector (GSI). Σύμφωνα με πληροφορίες, ζητήθηκαν διασταυρώσεις στοιχείων σε σχέση με την πορεία του έργου και των ανοικτών θεμάτων. Όπως φαίνεται, το ζήτημα της έγκρισης των λειτουργικών δαπανών (opex), που θα ανοίξει τον δρόμο για την τιμολόγηση από τη χρήση της ηλεκτρικής διασύνδεσης, παραμένει άλυτο.
Επίσης, υπάρχει εκκρεμότητα και στο ζήτημα της ανάκτησης από τον ΑΔΜΗΕ του τιμήματος συνολικού ύψους 48 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της Euroasia. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο ζητήματα θα εξεταστούν εκ νέου με την ελπίδα να κλείσει και αυτή η εκκρεμότητα και να μην εμφανιστούν νέα εμπόδια. Υπενθυμίζεται πως από τους δύο Ρυθμιστές (ΡΑΑΕΥ-ΡΑΕΚ) εγκρίθηκε τους προηγούμενους μήνες το ποσό που αντιστοιχεί στις δαπάνες (capex) μέχρι το τέλος του 2025 που ανέρχεται στα 572 εκατ. ευρώ. Επίσης, εκδόθηκε από τη ΡΑΕΚ η απόφαση για την απόδοση του έργου ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα του, δηλαδή WACC 8,3% για 17 χρόνια.
Ανοιχτό το ζήτημα της εταιρείας ειδικού σκοπού για τον GSI
Την ίδια στιγμή παραμένουν και άλλα κομμάτια στο παζλ της ηλεκτρικής διασύνδεσης και πιο συγκεκριμένα της εταιρείας ειδικού σκοπού που θα είναι το «όχημα» για τη “φιλοξενίᔨ του ποσοστού με το οποίο θα συμμετέχει η κυπριακή δημοκρατία στον GSI και από όποιον άλλον δείξει επενδυτικό ενδιαφέρον. Σύμφωνα με πληροφορίες, διαχειριστής της εταιρίας θα είναι τελικά ο Διαχειριστής Συστήματος Μεταφοράς Κύπρου. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να διαχωριστεί ο λειτουργός της αγοράς από την διαχείριση των υποδομών. Βασική προϋπόθεση για να συμβούν, βέβαια, όλα αυτά είναι το «πράσινο» φως της Λευκωσίας για συμμετοχή του κυπριακού δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο του φορέα υλοποίησης.
Διαβάστε ακόμη