Στην έκθεση πεπραγμένων της Ρυθμιστικής Αρχής, Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) για το 2022 γίνεται εκτενής αναφορά σε μια σειρά αποφάσεις που αφορούν μεταξύ άλλων τις αγορές χονδρικής και λιανικής ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, καθώς και της προστασίας των καταναλωτών. Όπως αναφέρει η ρυθμιστική αρχή το 2022 η λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας χαρακτηρίστηκε από έντονη αστάθεια στο ύψος των τιμών που πλήρωναν οι καταναλωτές, ως συνέπεια της πολύ μεγάλης αύξησης των τιμών στη χονδρεμπορική αγορά λόγω της πανευρωπαϊκής ενεργειακής κρίσης. Η Αρχή την ίδια χρονιά έγινε αποδέκτης αξιοσημείωτου αριθμού αναφορών και παραπόνων από καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Η πλειονότητα αυτών υποβλήθηκε μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας MyRAE (Εργαλείο Υποβολής Παραπόνων) η οποία τέθηκε σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο του 2021 και αναπτύχθηκε σημαντικά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 προκειμένου να μπορεί να υποστηρίξει τη διαδικασία υποβολής και διερεύνησης των χιλιάδων αναφορών και παραπόνων που καταχωρούνται σε αυτήν. Το 2022 υποβλήθηκαν συνολικά εντός της πλατφόρμας MyRAE 12.172 παράπονα καταναλωτών. Από αυτά, 10.796 αφορούσαν σε ηλεκτρική ενέργεια και 1.376 σε φυσικό αέριο.
Παράλληλα, η ΡΑΕ ανέπτυξε μια σειρά ψηφιακών υπηρεσιών για το Καταναλωτή που συνιστούν «Εικονικό Τόπο για τον Καταναλωτή», ο οποίος πρόσφατα εντάχθηκε στο Αποθετήριο Πρακτικών Καινοτομίας Δημοσίου Τομέα. Ο «Εικονικός Τόπος για τον Καταναλωτή» περιλαμβάνει εκτός από το Εργαλείο Υποβολής Παραπόνων που αναφέρθηκε παραπάνω:
- τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή, που επιτρέπει στους Καταναλωτές Ενέργειας, οι οποίοι δεν είναι ικανοποιημένοι από τις απαντήσεις των Προμηθευτών Ενέργειας ή των Διαχειριστών Δικτύων Διανομής στο παράπονο που υπέβαλλαν στο Εργαλείο Υποβολής Παραπόνων (MyRAE) να προχωρήσουν σε δωρεάν διαμεσολάβηση για επίλυση της διαφοράς.
- Το Εργαλείο Συγκέντρωσης Τιμολογίων Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, το οποίο συγκεντρώνει όλα τα διαθέσιμα οικιακά και επαγγελματικά τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας που παρέχουν οι Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας που τέθηκε σε λειτουργία τον Ιανουάριο 2024.
- Το Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών το οποίο επιτρέπει στους Καταναλωτές Ενέργειας για συγκρίνουν τις τιμές του Προμηθευτή τους με όλα τα διαθέσιμα Τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, με βάση το προφίλ κατανάλωσης τους σε λειτουργία από το 2021, του οποίου η λειτουργία αναβαθμίστηκε τον Μάρτιο του 2024.
- Το Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών για την Ηλεκτροκίνηση, το οποίο επιτρέπει στους Καταναλωτές Ενέργειας για συγκρίνουν όλα τα διαθέσιμα Τιμολόγια για φόρτιση Ηλεκτρικών Οχημάτων, καθώς και τους δημόσια διαθέσιμους φορτιστές και την όδευση προς αυτούς που τέθηκε σε λειτουργία από τον Απρίλιο 2024.
- Το Εργαλείο Υπολογισμού Κόστους Ηλεκτρικής Ενέργειας, το οποίο επιτρέπει στους Καταναλωτές Ενέργειας να υπολογίσουν την κατανάλωση και το κόστος χρήσης των οικιακών συσκευών τους, με βάση τη χρήση τους, σε λειτουργία από το 2022.
- Το Εργαλείο Οδηγός Εξοικονόμησης Ενέργειας, το οποίο επιτρέπει στους Καταναλωτές Ενέργειας να εκτιμήσουν το όφελος από διάφορες επιλογές εξοικονόμησης ενέργειας για κτίρια σε λειτουργία από το 2023.
Επίσης, έχει δρομολογηθεί η ανάπτυξη της Υπηρεσίας Μίας Στάσης για την Ενεργειακή Εξοικονόμηση στα Κτίρια «Building Energy Efficiency Marketplace (BEEM)» έως το τέλος του 2024. Τέλος, θα τεθεί σε λειτουργία εντός του 2024, η Πλατφόρμα Ανώνυμων Καταγγελιών, που επιτρέπει στους Καταναλωτές Ενέργειας να υποβάλλουν ανώνυμες καταγγελίες.
Διαβάστε ακόμη