Ίσως είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για αλλαγή σελίδας στο τομέα της τεχνητής νοημοσύνης στην ενέργεια, αλλά σίγουρα αυτός είναι ο στόχος για τα επόμενα χρόνια. Smart Home, ηλεκτροκίνηση και ενεργειακή απόδοση των κτιρίων είναι μερικά από τα κεφάλαια που θέλουν να ανοίξουν προσεκτικά αρκετοί πάροχοι ενέργειας στη χώρα μας. Έτσι, σε μερικά χρόνια οι καταναλωτές δεν θα απευθύνονται στις εταιρείες μόνο για την αποπληρωμή ενός λογαριασμού, αλλά για την προσφορά ενός συνολικού πακέτου υπηρεσιών.

Στόχος, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς στο energygame.gr είναι «να ξεφύγουμε από το κλασικό πλαίσιο και να πάμε σε μια εποχή όπου θα είναι εξοικειωμένοι οι καταναλωτές με νέες τεχνολογίες και θα εδραιωθούν οι «έξυπνοι» μετρητές. Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως θα πρέπει να γίνει πιο «smart» το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, ενώ αναφέρουν πως σε άλλες χώρες έχει γίνει πιο μεγάλη διείσδυση των «έξυπνων» μετρητών. Έχει ξεκινήσει, πάντως, μια προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Να σημειωθεί μάλιστα πως χθες ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης του δικτύου μέσης τάσης, μέσω της οποίας «η εξυπηρέτηση των πελατών αναβαθμίζεται καθώς γίνεται αμεσότερη, ταχύτερη και πιο στοχευμένη. Ειδικά για τις περιπτώσεις βλαβών, προγραμματισμένων διακοπών ή κρίσεων λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων, ο χρόνος αποκατάστασης επιταχύνεται, καθώς πλέον εντοπίζονται αμεσότερα όλα τα απαιτούμενα, απαραίτητα στοιχεία του Δικτύου», αναφέρει σε σχετικό δελτίο τύπου.

Όλο και περισσότερες εταιρείες «μπαίνουν» σε αυτό το πεδίο των «smart» υπηρεσιών. Η ΔΕΗ, μετά και την απόκτηση της Κωτσόβολος θέλει να προσφέρει ολιστικές ενεργειακές λύσεις, που στόχο έχουν τη βελτίωση της ενεργειακής κατανάλωσης μέσα στο σπίτι. Η ΔΕΗ είναι σε θέση να προσφέρει ενεργειακές λύσεις, όπως φωτοβολταϊκά συστήματα και αντλίες θερμότητας, «έξυπνες» συσκευές και λύσεις smart living. Στη «μάχη» των έξυπνων μετρητών έχει μπει και η Protergia, η οποία μετρά πάνω από 500.000 πελάτες και θέλει να εγκαταστήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση «έξυπνους» μετρητές. Επιπλέον, θέλει να διαθέσει υπηρεσίες που στοχεύουν στην εξοικονόμηση ενέργειας. Από την άλλη, η NRG, η οποία προσφέρει μια γκάμα προϊόντων (smart αισθητήρες, smart κάμερες, smart λάμπες led) έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα και στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, με το δίκτυο incharge, με πάνω από 1.000 φορτιστές σε περισσότερες από 700 τοποθεσίες και 1.400 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετοί πάροχοι επεξεργάζονται σχέδια που αφορούν την εξυπηρέτηση πελατών και την προσφορά ενεργειακών λύσεων με βάση το ενεργειακό προφίλ του εκάστοτε σπιτιού. Στόχος, είναι να γνωρίζει ο πελάτης με βάση την κατανάλωσή του ποιες συσκευές είναι πιο κοστοβόρες ή πώς μπορεί να μειώσει την κατανάλωσή του. Οι πρωτοβουλίες αυτές προφανώς «κουμπώνουν» με τα «πορτοκαλί τιμολόγια». Από τη διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου θα εξαρτηθεί η μεγαλύτερη προσφορά των συγκεκριμένων τιμολογίων.

Διαβάστε ακόμη