To πρώτο πλοίο που χρησιμοποιεί, ως καύσιμο, υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), υποδέχθηκε, στο λιμάνι Λεμεσού στην Κύπρο, η διαχειρίστρια εταιρεία του τερματικού εμπορευματοκιβωτίων, Εurogate Container Terminal Limassol, σύμφωνα με το ΚΥΠΕ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, με μήκος 205 μέτρα και χωρητικότητα 2.126 TEU (μονάδα μέτρησης χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων), το «CMA CGM SALAMANQUE LNG», αποτελεί ένα σημαντικό βήμα και απτό παράδειγμα εφαρμογής καλών πρακτικών και εναλλακτικών λύσεων για πράσινη και ενεργειακή μετάβαση στον τομέα της ναυτιλίας.

«Η χρήση LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, καθώς και σε ένα πιο καθαρό και πιο πράσινο μέλλον για τις θαλάσσιες μεταφορές», προστίθεται.

Τέλος, η Eurogate Container Terminal Limassol διαβεβαιώνει πως «η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα» και πως στηρίζει πρωτοβουλίες και ενέργειες φιλικές προς το περιβάλλον, που συμβάλλουν στην πράσινη ανάπτυξη του ναυτιλιακού τομέα και που διαμορφώνουν το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου.

Τι γίνεται με το LNG στη Ρεβυθούσα

Όσον αφορά το τερματικό στη Ρεβυθούσα, όπως έχει γράψει το energygame.gr, σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα πρόγραμμα εκφορτώσεων δεν προβλέπεται να φτάσει τον Απρίλιο κάποιο φορτίο. Υπενθυμίζεται πως και πέρσι είχε διαμορφωθεί η ίδια εικόνα. Όμως αυτή δεν έχει καμία σχέση με τους προηγούμενους μήνες που καταγράφηκε αύξηση της ζήτησης για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Φέτος τον Ιανουάριο, η Ρεβυθούσα, ήταν fully booked από φορτία υγροποιημένου φυσικού αερίου, όταν ένα χρόνο πριν γινόντουσαν ακυρώσεις φορτίων και όλα αυτά βέβαια με φόντο τη λήξη της συμφωνίας διαμετακόμισης ρωσικού αερίου μέσω Ουκρανίας.

Βέβαια αυτή η εικόνα καταγράφεται σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον με την αγορά να είναι επιφυλακτική για τη συνέχεια. Οι λόγοι που συνηγορούν στις επιφυλακτικές προσεγγίσεις της σημερινής πραγματικότητας είναι κυρίως γεωπολιτικοί και συνδέονται με την αντιφατική ρητορική του Αμερικανού προέδρου.

Διαβάστε ακόμη