Η μεταβλητότητα των τιμών του φυσικού αερίου και η αβεβαιότητα στον εφοδιασμό προκάλεσαν τεράστιο ενδιαφέρον της αγοράς για τη δημοπρασία του τερματικού σταθμού LNG στη Ρεβυθούσα, χωρητικότητας 7 bcm/έτος, με τις εταιρείες να δεσμεύουν σχεδόν όλη τη διαθέσιμη χωρητικότητα αφίξεων για την περίοδο 2025-2030, αναφέρει το Montel.

Τα αποτελέσματα για την περίοδο 2025-2032, που δημοσιεύθηκαν από τον ΔΕΣΦΑ την Πέμπτη, έδειξαν ενδιαφέρον για χωρητικότητα έως το 2032, κάτι που ο διαχειριστής χαρακτήρισε ως ένα σημαντικό βήμα προς ένα ασφαλές και διαφοροποιημένο ενεργειακό μέλλον. Ωστόσο, η ζήτηση πέραν του 2030 ήταν χαμηλότερη σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. «Η Ρεβυθούσα αναμένεται να είναι πολυάσχολη τα επόμενα χρόνια», δήλωσε Έλληνας trader LNG στο Montel, σημειώνοντας ότι σχεδόν όλη η διαθεσιμότητα και πάνω από το 50% της μέγιστης ικανότητας αεριοποίησης του τερματικού σταθμού δεσμεύτηκαν για την περίοδο 2025-2030.

Οι ενδιαφερόμενοι για LNG μέσω Ρεβυθούσας

Το ενδιαφέρον οφειλόταν στην ανάγκη διασφάλισης του εφοδιασμού σε όλη τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη, πρόσθεσε. Οι εταιρείες που συμμετείχαν δεν αποκαλύφθηκαν, αλλά οι τοπικοί έμποροι αναμένουν ότι σλοβακικές, ουγγρικές και αυστριακές εταιρείες εξασφάλισαν θέσεις. Μια απρογραμμάτιστη διακοπή λειτουργίας στον τερματικό σταθμό LNG της Αλεξανδρούπολης, η οποία παρατάθηκε έως τις 31 Μαρτίου, αύξησε περαιτέρω τη ζήτηση, ανέφερε ο trader.

«Ελληνικές εταιρείες όπως η ΔΕΠΑ, η Elpedison, η Metlen, η Motor Oil και η ΔΕΗ ενδέχεται επίσης να έχουν δεσμεύσει θέσεις για το 2025 και τα επόμενα χρόνια, καθώς διαχειρίζονται μεγάλους στόλους ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο (συνολικά 6,6 GW), διασφαλίζοντας τον τοπικό και βαλκανικό εφοδιασμό», πρόσθεσε. Η επέκταση του Διασυνδετήριου Αγωγού Ελλάδας-Βουλγαρίας από 3 σε 5 bcm έως το 2026 αναμένεται να ενισχύσει τον περιφερειακό εφοδιασμό και να προσφέρει επιπλέον όγκους LNG από ελληνικούς τερματικούς σταθμούς προς την Ουκρανία, τη Μολδαβία, την Αυστρία και τη Σλοβακία, σύμφωνα με τους εμπόρους. Τέλος, ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία, που οδήγησε σε περιορισμό των ροών ρωσικού αερίου προς την Ευρώπη, συνεχίζει να προκαλεί ανησυχία στην αγορά σχετικά με τον μελλοντικό εφοδιασμό.

Διαβάστε ακόμη