Πριν λίγες ημέρες λειτούργησε ο σταθμός υγροποιημένου και συμπιεσμένου φυσικού αερίου (LNG-CNG) στην Αττική και συγκεκριμένα στη βιομηχανική περιοχή του Θριασίου, ένα έργο το οποίο ανέλαβαν από κοινού η ΕΛΙΝ και η Blue Grid, που αποτελεί μέλος του Ομίλου Molgas. Η εικόνα από τη λειτουργία του πρατηρίου είναι ενθαρρυντική, καθώς παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον. Φορείς της αγοράς υποστηρίζουν πως με τη χρήση LNG-CNG εξασφαλίζεται εξοικονόμηση 25% σε σχέση με τη χρήση diesel. Όπως έχουμε αναφέρει στο energygame.gr, τα φορτηγά LNG κάνουν μεγάλες αποστάσεις, καθώς το συγκεκριμένο καύσιμο προσφέρει μεγάλες αυτονομίες, χωρίς να χάνουν ωφέλιμο φορτίο. Η επιλογή του σημείου αποσκοπεί στην κάλυψη των αναγκών βαρέων οχημάτων τα οποία φτάνουν στη χώρα μας, από το λιμάνι του Πειραιά.

Να σημειωθεί πως θα ακολουθήσουν τα πρατήρια σε Γιάννενα και Πάτρα, από την επόμενη χρονιά. Άλλωστε εδώ και δύο χρόνια είναι σε λειτουργία ο Σταθμός LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα. Μέχρι στιγμής, τα περισσότερα φορτία κατευθύνονται προς βαλκανικές χώρες, όμως μεγάλο ενδιαφέρον έχουν δείξει και εγχώριες βιομηχανίες. Από κει και πέρα, το ίδιο αποδοτικό θα είναι και το BioLNG, δηλαδή το ανανεώσιμο LNG. Εκτιμάται ότι θα είναι ακόμα πιο αποδοτικό και στον τομέα της ναυτιλίας, ελλείψει άλλων εναλλακτικών. «Κλειδί» αποτελεί το ρυθμιστικό πλαίσιο για το βιομεθάνιο, το οποίο επεξεργάζεται το ΥΠΕΝ. Οι οριστικές αποφάσεις για το ρυθμιστικό πλαίσιο αναμένονται τον άλλο μήνα. Θα προηγηθεί η αποστολή του κειμένου στην Ε.Ε. για να ενσωματωθούν τυχόν παρατηρήσεις.

Διαβάστε ακόμη