Η Snam, ο ιταλικός διαχειριστής δικτύου φυσικού αερίου, πρόκειται να θέσει σε λειτουργία ένα νέο πλωτό τερματικό LNG στην Ραβέννα. Το τερματικό, γνωστό ως BW Singapore, αποκτήθηκε από την Snam από την BW LNG τον Ιούλιο του 2022 και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2025. Σύμφωνα με το Montel, το BW Singapore είναι μια ευέλικτη μονάδα που μπορεί να λειτουργήσει τόσο ως μεταφορέας LNG όσο και ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης. Κατασκευασμένο το 2015, το πλοίο διαθέτει εντυπωσιακή χωρητικότητα αποθήκευσης περίπου 170.000 m³ LNG και δυναμικότητα επαναεριοποίησης περίπου 5 δισεκατομμύρια m³/έτος.

Το BW Singapore έχει χωρητικότητα αποθήκευσης περίπου 170.000 m³ υγροποιημένου φυσικού αερίου και δυναμικότητα επαναεριοποίησης περίπου 5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως. Με την έναρξη λειτουργίας του BW Singapore, η συνολική ικανότητα επαναεριοποίησης της Ιταλίας θα αυξηθεί σε 28 δισεκατομμύρια m³/έτος, ποσότητα που αντιστοιχεί σε περίπου 45% της ιταλικής ζήτησης φυσικού αερίου το 2023. Αυτό το νούμερο ισοδυναμεί με την ποσότητα που εισήχθη από τη Ρωσία το 2021.

Το πλωτό τερματικό LNG της Snam θα βρίσκεται στην Αδριατική Θάλασσα στην Ιταλία. Θα λειτουργήσει από την Snam. Για τη μεγιστοποίηση της ικανότητας επαναεριοποίησης, το FSRU θα βρίσκεται στα ανοικτά των ακτών της Ραβέννα, περίπου 8 χιλιόμετρα μακριά από την περιοχή Punta Marina. Η Snam ανακοίνωσε στις 12 Ιουλίου ότι αναμένει το νέο πλωτό τερματικό LNG να τεθεί σε λειτουργία τον Μάρτιο του 2025. Το πλωτό τερματικό LNG βρίσκεται επί του παρόντος στο εργοτάξιο στο Ντουμπάι για τις απαραίτητες προσαρμογές. Σύμφωνα με πρόσφατες ειδήσεις, το FSRU BW Singapore έφτασε στην Ιταλία από το Ντουμπάι και αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του στα ανοιχτά της Ραβέννα την άνοιξη του 2025.

Σχέδια για το πλωτό τερματικό LNG της Snam

Η Snam προχωρά με την ανάπτυξη του τερματικού LNG της Ραβέννα, το οποίο θα έχει δυναμικότητα 5 δισεκατομμύρια m³ ετησίως. Η κατασκευή ενός κυματοθραύστη μήκους 880 μέτρων έχει ανατεθεί σε κοινοπραξία που αποτελείται από την ισπανική ACCIONA και την ιταλική RCM Costruzioni. Ο κυματοθραύστης, σχεδιασμένος ως κάθετη αποβάθρα κατασκευασμένη με καίσσονες από σκυρόδεμα, θα βρίσκεται 8,5 χλμ. από την Punta Marina, νότια του λιμανιού της Ραβέννα, στη βόρεια Αδριατική Θάλασσα. Το έργο έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί εντός 24 μηνών.

Από τον Φεβρουάριο του 2024, βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για την αποσυναρμολόγηση της υπάρχουσας πλατφόρμας Petra. Από τα μέσα Μαΐου, ξεκίνησε η εγκατάσταση των κατασκευών της νέας πλατφόρμας πρόσδεσης. Αυτή η νέα κατασκευή θα έχει μήκος περίπου 440 μέτρα και βάρος άνω των 14.000 τόνων. Η Snam ολοκλήρωσε επίσης με επιτυχία την εγκατάσταση του δεύτερου και τελευταίου τμήματος του καταστρώματος πρόσδεσης, στα ανοιχτά της Ραβέννα, όπου θα αγκυροβολήσει το πλωτό τερματικό LNG BW Singapore.

Ο αντίκτυπος στην αγορά φυσικού αερίου

Με την έναρξη λειτουργίας του BW Singapore, η συνολική ικανότητα επαναεριοποίησης της Ιταλίας θα αυξηθεί σε 28 δισεκατομμύρια m³/έτος, όγκος που αντιστοιχεί σε περίπου 45% της ιταλικής ζήτησης φυσικού αερίου το 2023. Αυτό το ποσοστό (28 δισεκατομμύρια m³) ταιριάζει με την ποσότητα που εισήχθη από τη Ρωσία το 2021. Ως εκ τούτου, το τερματικό αναμένεται να συμβάλει στην εδραίωση της ασφάλειας του εφοδιασμού στην οποία η Ιταλία συνεχίζει να εργάζεται, μέσω ενός ευρέος φάσματος δράσεων και έργων. Επιβεβαιώθηκαν επίσης οι θετικές επιπτώσεις στην περιοχή που σχετίζονται με την κατασκευή του εργοστασίου. Από τους πάνω από 240 προμηθευτές που συμμετέχουν, περισσότεροι από 80 έχουν έδρα στην επαρχία της Ραβέννα ή στην Εμίλια-Ρομάνια.

Η συναλλαγή ενισχύει την παρουσία της Snam στον τομέα του LNG, ο οποίος είναι ολοένα και πιο στρατηγικός για την ασφάλεια και τη διαφοροποίηση του ενεργειακού εφοδιασμού της Ιταλίας. Οι προμήθειες LNG αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το 25% της συνολικής κατανάλωσης φυσικού αερίου της Ιταλίας. Η Ιταλία εισήγαγε σχεδόν 17 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα LNG το 2023 (περίπου το 28% των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κατά τη διάρκεια του έτους).

Συμμετοχή της Snam στο τερματικό Adriatic LNG

Η Snam και η VTTI, κορυφαίες εταιρείες στον τομέα των ενεργειακών υποδομών, ολοκλήρωσαν την εξαγορά μετοχών στην Terminale GNL Adriatico S.r.l. (Adriatic LNG), την εταιρεία που κατέχει το τερματικό επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που λειτουργεί στα ανοιχτά του Porto Tolle (Rovigo), το μεγαλύτερο στην Ιταλία. Το μεγαλύτερο τερματικό LNG της Ιταλίας ανήκει πλέον στην VTTI και την Snam με ποσοστό 70% και 30% αντίστοιχα.

Το πλωτό τερματικό LNG της Snam στην Ραβέννα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την Ιταλία στην προσπάθειά της να διαφοροποιήσει τις πηγές ενεργειακού εφοδιασμού της και να ενισχύσει την ενεργειακή της ασφάλεια. Η έναρξη λειτουργίας του τερματικού αναμένεται να αυξήσει σημαντικά την ικανότητα επαναεριοποίησης της χώρας. Με την ολοκλήρωση του BW Singapore, η συνολική ικανότητα επαναεριοποίησης της Ιταλίας θα φτάσει τα 28 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, που αντιστοιχεί στις εισαγωγές μέσω αγωγών από τη Ρωσία πριν από τον πόλεμο. Η εξαγορά μετοχών στο τερματικό Adriatic LNG ενισχύει περαιτέρω τη θέση της Snam στην αγορά φυσικού αερίου της Ιταλίας.

Διαβάστε ακόμη