Τα τελευταία χρόνια το LNG ως καύσιμο για τις μεταφορές κερδίζει έδαφος, κάτι που δείχνει πως το φυσικό αέριο θα διαδραματίζει για αρκετά χρόνια ακόμα ρόλο στο ενεργειακό μείγμα και σε τομείς της οικονομίας. Απόδειξη γι’ αυτό είναι το γεγονός πως αρκετές βιομηχανίες ενδιαφέρονται για να εγκαταστήσουν εξοπλισμό LNG. Όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς στο energygame.gr, τα φορτηγά LNG κάνουν μεγάλες αποστάσεις, καθώς το συγκεκριμένο καύσιμο προσφέρει μεγάλες αυτονομίες, χωρίς να χάνουν ωφέλιμο φορτίο. Παράλληλα, είναι πιο φθηνό και πιο «πράσινο» καύσιμο σε σχέση με το diesel. Το ίδιο αποδοτικό όμως είναι και το BioLNG, δηλαδή το ανανεώσιμο LNG.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως «το κόστος της αγοράς ενός ηλεκτροκίνητου φορτηγού αυτή τη στιγμή είναι πολύ μεγάλο, και ακόμα περισσότερο ενός καινούργιου αυτοκινήτου, ενώ τα φορτηγά LNG είναι πιο προσιτά». Επίσης, επισημαίνουν πως οι policy makers τα τελευταία χρόνια προσπάθησαν να τονώσουν την αγορά. Ένα εργαλείο ήταν η υιοθέτηση των μειωμένων διοδίων, με πολλά κράτη μέλη να προχωρούν σε αντίστοιχες ρυθμίσεις.

Παράλληλα, όμως, δίνονται σημαντικές ευκαιρίες για τη βιομηχανία. Άλλωστε εδώ και δύο χρόνια είναι σε λειτουργία ο Σταθμός LNG Truck Loading στη Ρεβυθούσα. Μέχρι στιγμής τα περισσότερα φορτία κατευθύνονται προς βαλκανικές χώρες, όμως μεγάλο ενδιαφέρον έχουν δείξει και εγχώριες βιομηχανίες. Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, «οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις σπρώχνουν σε πιο καθαρά καύσιμα». Μάλιστα, πολλές είναι οι βιομηχανίες που θα προτιμούσαν να καλύψουν τις θερμικές τους ανάγκες με LNG.

Τι σχεδιάζει η Molgas και πώς συνδέεται με το LNG

Η γαλακτοβιομηχανία ΚΟΛΙΟΣ ήταν η πρώτη ελληνική βιομηχανία που στράφηκε στο LNG με προμηθευτή την εταιρεία Blue Grid, ενώ πριν λίγους μήνες εγκαινιάστηκε και το πρατήριο Molgas εντός της «Καύσιμα Κολοκυθάς» στη Θεσσαλονίκη. Το συγκεκριμένο πρατήριο για τον ανεφοδιασμό οχημάτων με LNG είναι το πρώτο, ενώ παράλληλα προσφέρει CNG, το οποίο απευθύνεται σε μικρότερα οχήματα και Ι.Χ. Το γεγονός πως το CNG παράγεται από LNG καθιστά το εν λόγω καύσιμο ενεργειακά πλουσιότερο σε σχέση με το CNG που παράγεται μέσω συμπίεσης αερίου που προέρχεται από το δίκτυο αγωγών, το οποίο μεγιστοποιεί τα οικονομικά και λειτουργικά οφέλη για τον τελικό καταναλωτή. Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι τέλος του έτους θα είναι έτοιμος και ο σταθμός υγροποιημένου και συμπιεσμένου φυσικού αερίου (LNG-CNG) που θα λειτουργήσει στην Αττική, ένα έργο το οποίο έχουν αναλάβει από κοινού η ΕΛΙΝ και η Blue Grid που αποτελεί μέλος του Ομίλου Molgas. Θα ακολουθήσουν τα πρατήρια σε Γιάννενα και Πάτρα, από την επόμενη χρονιά.

Αστικά λεωφορεία με CNG

Ένα άλλο στοίχημα πάντως είναι και οι αστικές συγκοινωνίες καθώς το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η διαδικασία παραλαβής των πρώτων 25 από τα συνολικά 100 αρθρωτά λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας ΕURO VI, μήκους 18 μέτρων, για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Παράλληλα, στο τελικό στάδιο είναι η υλοποίηση της σύμβασης, προμήθειας άλλων 200 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), μήκους 12 μέτρων. Τέλος ερώτημα αποτελεί η προμήθεια BioLNG, με το τοπίο να ξεκαθαρίζει μετά τη ψήφιση του νομοθετικού πλαισίου, που θα καθορίσει τους κανόνες εμπορίας.

Διαβάστε ακόμη