Οι επικείμενες νέες δημοπρασίες του ΔΕΣΦΑ για τη διάθεση χρονοθυρίδων εκφόρτωσης LNG στο Τέρμιναλ της Ρεβυθούσας και τα σχέδια του Διαχειριστή του Συστήματος Φυσικού Αερίου για την ανάδειξη της Ελλάδας σε πύλη εισόδου καθαρού υδρογόνου στην Ευρώπη ήταν μεταξύ των κύριων θεμάτων στην ατζέντα του ετήσιου Shippers Day, μέσω του οποίου ο ΔΕΣΦΑ έρχεται σε επαφή με τους χρήστες του δικτύου του και ανταλλάσσουν απόψεις για τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά φυσικού αερίου.

Τα σχέδια του ΔΕΣΦΑ για το υδρογόνο

Στην εκδήλωση που έλαβε χώρα την Πέμπτη 17 Οκτωβρίου μίλησαν η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι και ο ομόλογός της από τον Διαχειριστή Συστήματος Φυσικού Αερίου της Βουλγαρίας Bulgartransgaz Κίριλ Ραβνάτσκι οι οποίοι τόνισαν τη δέσμευσή τους να προωθήσουν την απανθρακοποίηση της ευρύτερης περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Επικεντρώθηκαν ιδιαίτερα στην κοινή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που έχουν απευθύνει για την αξιολόγηση της αγοράς υδρογόνου σε Ελλάδα και Βουλγαρία, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη (η καταληκτική προθεσμία είναι η 30η Νοεμβρίου).

Οι νέοι αγωγοί και η προβλήτα Small Scale LNG

Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για το νέο πληροφοριακό σύστημα του ΔΕΣΦΑ αλλά και τα σχέδια του Διαχειριστή για επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης μέσω της ανάπτυξης υποδομών έτοιμων να υποδεχθούν ανανεώσιμα αέρια όπως ο υπό κατασκευή διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας (που θα είναι 100% hydrogen ready) αλλά και την εισαγωγή καινοτόμων και ευέλικτων λύσεων όπως την προβλήτα για Small Scale LNG που αναπτύσσεται στο Τέρμιναλ της Ρεβυθούσας και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία προς το τέλος του 2025. Σημειώνεται ότι η ανάπτυξη της υποδομής αυτής συναρτάται με τα σχέδια ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά που εκτιμάται ότι μπορεί να αποτελέσει ένα σοβαρό χρήστη της υποδομής, δεδομένης και της δραστηριότητας της κρουαζιέρας. Η εγγύτητα της Ρεβυθούσας με το λιμάνι του Πειραιά διαμορφώνει ευνοϊκές συνθήκες για την αξιοποίηση της υποδομής, με δεδομένο ότι η κατεύθυνση της απανθρακοποίησης και της ναυτιλίας βάζουν στο κάδρο τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι συμβαίνει σήμερα. Αναφορά έγινε και στη θετική πορεία της υπηρεσίας Φόρτωσης Φορτηγών LNG που προσφέρει μια ευέλικτη λύση για την οδική μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων LNG σε περιοχές και χρήστες εκτός του δικτύου. Από την έναρξη της παροχής της υπηρεσίας έχουν εκφορτωθεί 200 φορτηγά LNG, διακινώντας πάνω από 9.000 κυβικά μέτρα LNG ή 59.000 Mεγαβατώρες ισοδύναμης ενέργειας.

Τέλος, κατά τη συνάντηση έγινε εκτενής συζήτηση για το νομοθετικό πακέτο για τα αέρια που θεσπίστηκε πρόσφατα από την ΕΕ και τις επιπτώσεις για το μέλλον του κλάδου και τονίστηκε πώς οι υποδομές του ΔΕΣΦΑ συνεχίζουν να συμβάλλουν ουσιαστικά στη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας του φυσικού αερίου και στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

Διαβάστε ακόμη