Με την ενεργειακή ασφάλεια στο προσκήνιο, η Τουρκία, η οποία είναι αποφασισμένη να διαφοροποιήσει τις προμήθειές της και να μειώσει την εξάρτησή της από τις εισαγωγές μέσω της εγχώριας ενέργειας, καλωσόρισε την άφιξη του πρώτου πλωτού σκάφους παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO), το οποίο έχει το ίδιο μέγεθος με τρία κανονικά γήπεδα ποδοσφαίρου μαζί και θα διπλασιάσει την παραγωγή φυσικού αερίου από το γιγαντιαίο κοίτασμα φυσικού αερίου βαθέων υδάτων της χώρας στη Μαύρη Θάλασσα, μόλις η μονάδα ξεκινήσει την 20ετή αποστολή της το 2026, σύμφωνα με το offshore energy.

Με δεδομένη την αυξανόμενη πεποίθηση ότι το φυσικό αέριο και το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) είναι ιδανικά για να γεφυρώσουν το κενό της ενεργειακής μετάβασης, αντιμετωπίζοντας τις αυξανόμενες ανάγκες σε ενέργεια παράλληλα με τις τάσεις απεξάρτησης από τον άνθρακα, η Τουρκία προχώρησε σε διάφορες στρατηγικές κινήσεις για να ενισχύσει τον εφοδιασμό με ενέργεια, αποκτώντας πέρυσι μια πλωτή μονάδα παραγωγής (FPU) και συνάπτοντας πρόσφατα μια σειρά από δεκαετείς συμφωνίες LNG με τις ExxonMobil, Shell και TotalEnergies.

Επιπλέον, η εταιρεία πετρελαϊκών αγωγών BOTAŞ της χώρας συνήψε συμφωνία με την ινδική Swan Energy τον Αύγουστο του 2024 για την αγορά του μεριδίου της σε μια πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) έναντι 399 εκατ. δολαρίων που καταβλήθηκαν σε δόσεις.

Ενώ η θυγατρική της Swan, Triumph Offshore, κατέχει το 51% του FSRU, η Indian Farmers Fertiliser Cooperative (IFFCO) κατέχει το υπόλοιπο μερίδιο. Η απόκτηση του FSRU από την BOTAŞ αποτελεί μέρος των σχεδίων που έχει ήδη ανακοινώσει για τη δημιουργία ενός περιφερειακού κόμβου δεξαμενισμού LNG, ώστε να αξιοποιήσει τη γεωγραφική θέση της Τουρκίας, η οποία της δίνει την ευκαιρία να γίνει ενεργειακός κόμβος μεταξύ των προμηθευτών της Μέσης Ανατολής και των Ευρωπαίων πελατών τους.

Αφού ξεκίνησε από τη Σιγκαπούρη τον Ιούλιο του 2024, το νέο FPSO της χώρας, που αποκτήθηκε από την BW Offshore και προορίζεται να αναπτυχθεί στο κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya στη Μαύρη Θάλασσα για 20 χρόνια, έφτασε στο Çanakkale με το ημιβυθιζόμενο βαρύ μεταφορικό σκάφος Vanguard της Boskalis, ενός ολλανδικού γίγαντα υπεράκτιων υπηρεσιών, μετά από ταξίδι 51 ημερών.

Στα τέλη του περασμένου μήνα, η BW Offshore επιβεβαίωσε την ολοκλήρωση των εργασιών σχεδιασμού μετωπικής μελέτης (FEED) και των πρώιμων τεχνικών εργασιών που σχετίζονται με το έργο επανατοποθέτησης της Sakarya, το οποίο απέφερε στην εταιρεία συνεισφορά EBITDA περίπου 7 εκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ επιπλέον 10 εκατομμύρια δολάρια αναμένεται να αναγνωριστούν το τρίτο τρίμηνο.

Η BW Offshore υπογράμμισε επίσης ότι η Sakarya επρόκειτο να εξελιχθεί ως ένα έργο με προσανατολισμό στην τοπική ανάθεση στην Τουρκία με περιορισμένο περιθώριο για την εταιρεία να παρέχει περαιτέρω υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας. Το FPSO, το οποίο αγόρασε πέρυσι ο κρατικός ενεργειακός φορέας της χώρας, είναι το FPSO BW Opportunity, πρώην FPSO Cidade de Sao Mateus, και θα χρησιμοποιηθεί για την υλοποίηση της δεύτερης φάσης του κοιτάσματος φυσικού αερίου Sakarya στη Μαύρη Θάλασσα.

Ανακοινώνοντας την πώληση του FPSO BW Opportunity έναντι συνολικού τιμήματος 125 εκατομμυρίων δολαρίων, η BW Offshore δήλωσε ότι διερευνά τις εμπορικές αρχές για την παροχή υπηρεσιών μηχανικής, προμήθειας, κατασκευής και θέσης σε λειτουργία (EPCC) και λειτουργίας και συντήρησης (O&M) για μια πενταετή μεταβατική περίοδο με τον αγοραστή.

Το FPSO BW Opportunity μετατράπηκε σε FPSO το 2007. Το πλοίο αυτό έχει ικανότητα επεξεργασίας πετρελαίου 35.000 bbl/d, ικανότητα διαχείρισης αερίου 350 mmscfd, ικανότητα έγχυσης νερού 31.500 bbl/d και αποθηκευτική ικανότητα 900.000 bbl.

Διαβάστε ακόμη