Στα τέλη του έτους σκοπεύει η Motor Oil να λάβει την Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) για τον πλωτό τερματικό σταθμό αποθήκευσης και επανεριοποίησης LNG (FSRU) Διώρυγα Gas. «σημαντικά αργότερα σε σχέση με τις αρχικές προσδοκίες», σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας Argus Media.

Το χρονοδιάγραμμα αυτό είχαν φωτογραφίσει και στελέχη της διοίκησης της Motor Oil κατά την έκτακτη ΓΣ της εταιρείας τον Ιούλιο, υπό το φως των νέων δεδομένων που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά φυσικού αερίου από τη μείωση των εξαγωγικών ροών από Ελλάδα προς Βορρά, την πλημμυρίδα ρωσικού αερίου που εισέρχεται στις χώρες της Νοτιoανατολικής Ευρώπης μέσω Τουρκίας και το χαμηλό ενδιαφέρον για το project του Κάθετου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου. Όπως είχε γράψει το energygame.gr, πηγές του Ομίλου είχαν τοποθετήσει την FID έως το Δεκέμβριο, τονίζοντας το Διώρυγα Gas είναι ένα ώριμο έργο που μπορεί να μπει σε τροχιά υλοποίησης αφού λάβει την απαιτούμενη χρηματοδοτική στήριξη

Υπενθυμίζεται πως από τον Μάιο έχει δοθεί εξάμηνη παράταση στη σύμβαση δέσμευσης δυναμικότητας που έχουν υπογράψει ΔΕΣΦΑ και Διώρυγα Gas. Το FSRU έχει χωροθετηθεί στην περιοχή των Αγ. Θεοδώρων Κορινθίας με χωρητικότητα αποθήκευσης έως 210.000 κυβικά, με δυναμικότητα αεριοποίησης 132.000 MS / ημέρα και ετήσια εκτιμώμενη ζήτηση 2,5 δισ. κ.μ

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το τελικό προσχέδιο του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), «σταθερή επιδίωξη είναι η περαιτέρω ανάδειξη της Ελλάδας σε κρίσιμο διαμετακομιστικό κόμβο φυσικού αερίου για τη μεταφορά μη ρωσικού αερίου μέσω μη ρωσικά ελεγχόμενων οδεύσεων και υποδομών τόσο κατά μήκος του άξονα Ανατολής- Δύσης, κάτι που θα επιτευχθεί μέσω της υλοποιούμενης περαιτέρω αναβάθμισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου και της σχεδιαζόμενης αναβάθμισης του αγωγού ΤΑΡ (Trans Adriatic Pipeline), όσο και κατά μήκος του άξονα Νότου-Βορά κάτι που επιτυγχάνεται και θα αυξηθεί μέσα από τη λειτουργία και την υλοποιούμενη αναβάθμιση του διασυνδετήριου αγωγού IGB με τη Βουλγαρία (IGB), του υπό κατασκευή διασυνδετήριου αγωγού IGNM με τη Βόρεια Μακεδονία (IGNM) και του νέου FSRU της Αλεξανδρούπολης (…) Περαιτέρω επενδύσεις ανάπτυξης ή ενίσχυσης της μεταφορικής ικανότητας του Συστήματος Μεταφοράς δικαιολογούνται μόνο υπό το πρίσμα της επαύξησης της εξαγωγικής ικανότητας και στη βάση μεσομακροπρόθεσμης κάλυψης της περιφερειακής ζήτησης για αέριο καύσιμο, εφόσον καταγράφεται σχετική ζήτηση από την αγορά».

Διαβάστε ακόμη