«Εντός τροχιάς» παραμένει ο σχεδιασμός της ICGB, της ελληνο-βουλγαρικής κοινοπραξίας που διαχειρίζεται τον διασυνδετήριο αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας IGB για την αύξηση της μεταφορικής του ικανότητας στα 5 δις κυβικά μέτρα ετησίως (από 3 bcm/έτος σήμερα), παρά τα απογοητευτικά αποτελέσματα του πρόσφατου δεσμευτικού market test.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του ιστότοπου Balkan Energy, κατά τη μη δεσμευτική φάση του market test πέρυσι οι συμμετέχοντες εκδήλωσαν ενδιαφέρον να δεσμεύσουν δυναμικότητα 4 δισ. κυβικά μέτρα/έτος για τα επόμενα χρόνια. Πλην όμως το ενδιαφέρον αυτό δεν επιβεβαιώθηκε κατά τη δεσμευτική φάση της δοκιμής αγοράς στις αρχές του καλοκαιριού.
Στελέχη της ICGB έχουν επανειλημμένως τονίσει ότι ο ΙGB είναι στενά συνδεδεμένος με το FSRU της Αλεξανδρούπολης, σημειώνοντας ότι η αύξηση της δυναμικότητας του αγωγού προϋποθέτει την θέση του FSRU σε εμπορική λειτουργία, κάτι που αναμένεται να συμβεί την 1η Οκτωβρίου σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες. Σύμφωνα με το Balkan Energy, εξάλλου, η ICGB έχει σηματοδοτήσει ότι η οικονομική στήριξη από τις ΗΠΑ στον Κάθετο Διάδρομο Φυσικού Αερίου τελεί υπό επανεξέταση υπό το φως της έλλειψης ενδιαφέροντος από τους συμμετέχοντες που εκδηλώθηκε στα δεσμευτικά market tests για την επαύξηση της δυναμικότητας των υποδομών που «συμμετέχουν» στο εν λόγω project.
Διαβάστε ακόμη