Οι υψηλές θερμοκρασίες έφεραν και αυξημένη ζήτηση ενέργειας. Τις ανάγκες για περισσότερο ρεύμα τις καλύπτουν στο μεγαλύτερο βαθμό, τις τελευταίες ημέρες, οι μονάδες αερίου. Το ερώτημα είναι αν μέσα σε αυτές τις συνθήκες οι μονάδες αερίου θα χρειαστούν μηχανισμό στήριξης.
«Το αέριο θα είναι μεταβατικό καύσιμο, δεν έχουμε εναλλακτική, θα πρέπει να υπάρχει μηχανισμός στήριξης των μονάδων αερίου, γιατί διαφορετικά ‘‘δεν μπορούν να βγουν’’. Οι μονάδες φυσικού αερίου είναι απαραίτητες, αλλιώς το σύστημα θα καταρρεύσει. Αλλά δεν μπορούν να ”βγάλουν τα λεφτά τους” μέσα από την ημερήσια αγορά, άρα θα πρέπει να υπάρχει ένας μηχανισμός στήριξης», αναφέρουν πηγές της αγοράς στο energygame.gr.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως για τις μονάδες αερίου ο μόνος μηχανισμός στήριξης είναι τα capacity payment, τα παλιά Αποδεικτικά Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ), δεν υπάρχει κάτι άλλο που μπορεί να γίνει και πρέπει ο μηχανισμός να γίνει άμεσα.
Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν πως το ρωσικό αέριο είναι πιο φθηνό από το υγροποιημένο και αυτή τη στιγμή και όλο το αέριο που καταναλώνεται είναι ρωσικό. «Ερχόμαστε σε πλήρη αντίθεση με όσα έλεγαν στην Ευρώπη ότι το ρωσικό αέριο θα εκλείψει και θα απαγορευτεί», προσθέτουν.
Να σημειωθεί πως, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης φυσικού αερίου (TTF) ξεπέρασαν τις προηγούμενες ημέρες ακόμα και τα 35 ευρώ. Ο κίνδυνος διακοπών στη λειτουργία εγκαταστάσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου γεννά επιφυλακτικότητα στην αγορά και ενόψει του στόχου να είναι γεμάτες οι μονάδες αποθήκευσης φυσικού αερίου για τον ερχόμενο χειμώνα. Στο μεταξύ, συνεχίζεται ο ανταγωνισμός ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ασία, σε σχέση με τις ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τη δυναμική αυτή ήρθε να επιβαρύνει η αυξημένη ζήτηση, λόγω της υψηλών θερμοκρασιών που καταγράφονται σε πολλές περιοχές.
Διαβάστε ακόμη