Η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ως καύσιμο για πλοία αναμένεται να αυξηθεί το 2024 λόγω των ελκυστικών τιμών και της αύξησης του αριθμού των πλοίων διπλού καυσίμου. Οι τιμές του LNG είναι σημαντικά χαμηλότερες από το συμβατικό καύσιμο πετρελαίου, καθιστώντας το μια πιο οικονομική επιλογή για τις ναυτιλιακές εταιρείες. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον έως το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις καυσίμων LNG βρίσκονται σε τροχιά να φτάσουν τα 7 εκατομμύρια κυβικά μέτρα έως το τέλος του 2024, σε σύγκριση με τα 4,7 εκατομμύρια κυβικά μέτρα το 2023. Η Σιγκαπούρη, ένας σημαντικός κόμβος ανεφοδιασμού, έχει παρατηρήσει σταθερή αύξηση στις πωλήσεις καυσίμων LNG, με ρεκόρ 38.600 τόνων να πωλούνται τον Μάρτιο του 2024.

Η αυξανόμενη δημοτικότητα του LNG οφείλεται επίσης στα περιβαλλοντικά του οφέλη. Εταιρείες όπως η BHP χρησιμοποιούν ήδη LNG για την τροφοδοσία των πλοίων τους, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές κατά 30% σε σύγκριση με το καύσιμο πετρελαίου.

Ο αυξανόμενος αριθμός πλοίων διπλού καυσίμου, ικανών να χρησιμοποιούν και LNG και συμβατικό καύσιμο, είναι ένας άλλος παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση της ζήτησης για LNG. Μέχρι το τέλος του 2027, ο αριθμός των λειτουργικών πλοίων διπλού καυσίμου LNG αναμένεται να ξεπεράσει τα 1.000, που αντιπροσωπεύει σχεδόν το 1% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.

Ωστόσο, οι περιορισμοί στις υποδομές παραμένουν πρόκληση. Το LNG είναι διαθέσιμο κυρίως σε μεγάλα λιμάνια και απαιτείται περισσότερες επενδύσεις σε πλωτές αποθήκες για την πιο αποδοτική παράδοση LNG στα πλοία. Συνολικά, οι προοπτικές για το LNG ως καύσιμο για πλοία είναι θετικές, χάρη σε οικονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες, μαζί με τον επεκτεινόμενο στόλο πλοίων διπλού καυσίμου.