Στην πρώτη θέση της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας, σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις των νέων πελατών, αναρριχήθηκε η Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η διοίκηση της εταιρείας σε ενημερωτική συνάντηση, η Φυσικό Αέριο κατάφερε το 2023 να αυξήσει την πελατειακή βάση κατά 34.722 συνδέσεις συνολικά σε ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο, ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό. Ενδεικτικό της ανάπτυξης της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, είναι το γεγονός ότι από το 2017 η πελατειακή της βάση έχει τριπλασιαστεί.
Ειδικότερα, πέρυσι η εταιρεία είχε την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των νέων πελατών στο φυσικό αέριο (12.725) και την τρίτη στην ηλεκτρική ενέργεια (21.997). Στόχος της Φυσικό Αέριο είναι να κατακτήσει την πρωτιά στις επιλογές των νέων πελατών και στην ηλεκτρική ενέργεια. Συνολικά, στο πελατολόγιο της εταιρείας είναι 600.000 νοικοκυριά 20.000 επαγγελματίες, 1.200 δημόσια κτίρια και σχολεία, καθώς και 450 μεγάλοι εμπορικοί και βιομηχανικοί πελάτες. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τους βιομηχανικούς πελάτες, η εταιρεία είναι στην πρώτη θέση ως προς τον αριθμό των πελατών.
Ο γενικός διευθυντής της Φυσικό Αέριο, Γιάννης Μητρόπουλος, είπε ότι η εταιρεία είναι ένας «καθαρόαιμος retailer», δηλαδή δραστηριοποιείται μόνο στη λιανική αγορά και έχει επιλέξει ένα μοντέλο ανάπτυξης χωρίς κινήσεις εντυπωσιασμού ή «πυροτεχνήματα». Το 2023, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 584 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 32 εκατ. ευρώ, περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2022. Στα καθαρά κέρδη δεν έχει συνυπολογιστεί η επίπτωση από την ειδική εισφορά (που βαραίνει όλους τους προμηθευτές) και η οποία εκτιμάται στα 10 εκατ. ευρώ περίπου.
Σημειώνεται ότι εκκρεμεί η επιστροφή ποσών από τον Ειδικό Λογαριασμό ΥΚΩ (ΕΛΥΚΩ), τα οποία ανέρχονται σε «αρκετά εκατ. ευρώ», όπως αναφέρθηκε. Με τα οφειλόμενα από τον ΕΛΥΚΩ εκτιμάται ότι θα καλυφθεί το ποσό που θα πληρώσει η εταιρεία για την ειδική εισφορά.
Φυσικό αέριο: Εξοικονόμηση 35,7% στη 10ετία
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην αγορά φυσικού αερίου, ο κ. Μητρόπουλος είπε ότι η κατανάλωση έχει υποχωρήσει αρκετά, ενώ τα γεωπολιτικά γεγονότα δεν επιτρέπουν τη μείωση των διεθνών τιμών πολύ κάτω από τα 30 ευρώ/θερμική μεγαβατώρα. Σε κάθε περίπτωση, σημείωσε ότι το φυσικό αέριο θα πρέπει να αξιολογηθεί από τους καταναλωτές ως μια επένδυση σε βάθος 10ετίας.
Την δεκαετία 2014 – 2024, η εξοικονόμηση δαπανών από τη χρήση φυσικού αερίου ανήλθε σε 35,7% (18.000 ευρώ σε επίπεδο πολυκατοικίας και 3.500 ευρώ σε επίπεδο διαμερίσματος). Κατά την περίοδο Οκτώβριος 2023 – Απρίλιος 2024, η εξοικονόμηση ανήλθε σε 45,5% στις πολυκατοικίες με κεντρική θέρμανση και 49% στα διαμερίσματα με αυτόνομη θέρμανση, σε σύγκριση με το κόστος του πετρελαίου θέρμανσης.
Για τις επαγγελματικές χρήσεις υπολογίζεται ότι σε ένα εστιατόριο η εξοικονόμηση ανήλθε σε 64% (σε σύγκριση με την τιμή του ρεύματος) και σε ένα φούρνο σε 42% (σε σύγκριση με την τιμή του πετρελαίου κίνησης).
Οι προοπτικές για το 2024
Αναφορικά με τις προοπτικές της εταιρείας, ο κ. Μητρόπουλος ανέφερε ότι είναι πολύ δύσκολο να αποσπαστούν καταναλωτές από την ΔΕΗ, καθώς η τελευταία φορά που έγινε μαζική μετακίνηση πελατών προς τους εναλλακτικούς προμηθευτές ήταν την περίοδο των ΝΟΜΕ, όταν οι τελευταίοι προσέφεραν κατά 50% περίπου χαμηλότερες τιμές συγκριτικά με τη δεσπόζουσα επιχείρηση.
Ο κ. Μητρόπουλος επισήμανε ότι θα υπάρξουν μετακινήσεις, αλλά θα χρειαστεί χρόνος, ενώ πρόσθεσε ότι το ζητούμενο είναι να επανακτηθεί η εμπιστοσύνη από τους καταναλωτές;.
Σχετικά με την πορεία των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας, ο κ. Μητρόπουλος εκτίμησε ότι δεν φαίνεται να υποχωρούν οι τιμές στους επόμενους μήνες, ενώ η χονδρική τιμή ενδέχεται το Μάιο να είναι υψηλότερη σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Πάντως, κάθε πρόβλεψη είναι επισφαλής για λόγους που σχετίζονται με τις γεωπολιτικές εξελίξεις.
Επιπλέον, στα προθεσμιακά συμβόλαια οι τιμές είναι ακριβότερες για να μπορεί μια εταιρεία να προσφέρει ελκυστικά σταθερά τιμολόγιο. Σημειώνεται ότι το 8μηνο σταθερό τιμολόγιο της εταιρείας, για το οποίο όπως ειπώθηκε «έγινε μεγαλύτερη φασαρία απ’ ότι έπρεπε», προσέλκυσε περί τους 10.000 πελάτες.
Ο κ. Μητρόπουλος εκτίμησε ότι τα πλέον ανταγωνιστικά θα είναι κάποια κίτρινα τιμολόγια, ενώ τόνισε ότι η εταιρεία προσπαθεί ώστε οι χρεώσεις των πράσινων τιμολογίων να είναι κοντά στα επίπεδα των κίτρινων.