Το πρόγραμμα «Εξοικονομώ-Επιχειρώ 2023» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπαίνει σε νέα ψηφιακή εποχή, χάρη στην ενσωμάτωση διαδικτυακών υπηρεσιών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Με τη νέα απόφαση, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, το πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος συνδέεται πλέον άμεσα με άλλες δημόσιες βάσεις δεδομένων, επιτρέποντας την αυτόματη άντληση στοιχείων που μέχρι σήμερα απαιτούσαν χειροκίνητη υποβολή από τις επιχειρήσεις.
Ο στόχος της διασύνδεσης είναι διπλός: αφενός, να απλουστεύσει σημαντικά τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων για τις επιχειρήσεις, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και τους χρόνους αναμονής, και αφετέρου, να ενισχύσει τη διαφάνεια στον έλεγχο των κρατικών ενισχύσεων, περιορίζοντας τις πιθανότητες διπλής ή αθέμιτης χρηματοδότησης.
Η μεγαλύτερη τομή της απόφασης αφορά την αυτόματη επικοινωνία του συστήματος «ΥΠΕΝ-ΠΣ Εξοικονομώ-Επιχειρώ 2023» με τη βάση δεδομένων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα δεν χρειάζεται πλέον να υποβάλουν φορολογικά έγγραφα ή να αποδεικνύουν την ύπαρξή τους μέσω χειροκίνητης διαδικασίας, καθώς το σύστημα θα αντλεί απευθείας τις σχετικές πληροφορίες με βάση τον ΑΦΜ τους. Παράλληλα, μέσω της διασύνδεσης με το δίκτυο των ΕΛΤΑ, θα πραγματοποιείται αυτόματα η επιβεβαίωση της έδρας και των υποκαταστημάτων των επιχειρήσεων, εξασφαλίζοντας ότι η υλοποίηση των επιδοτούμενων δαπανών θα γίνεται στη δηλωθείσα γεωγραφική τοποθεσία.
Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό της νέας διαλειτουργικότητας είναι η δυνατότητα ελέγχου της σώρευσης κρατικών ενισχύσεων. Μέχρι σήμερα, η επιβεβαίωση ότι μια επιχείρηση δεν έχει ήδη λάβει επιδότηση για αντίστοιχο σκοπό γινόταν με χρονοβόρες διαδικασίες ελέγχου από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Πλέον, το πληροφοριακό σύστημα θα μπορεί να διασταυρώνει αυτόματα αν η εταιρεία έχει ήδη χρηματοδοτηθεί από άλλες δράσεις, αποτρέποντας την υπέρμετρη επιδότηση και εξασφαλίζοντας την ορθή κατανομή των διαθέσιμων πόρων.
Παράλληλα, το σύστημα ενσωματώνει την υπηρεσία αυθεντικοποίησης χρηστών μέσω Taxisnet. Έτσι, οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες δεν χρειάζεται να δημιουργήσουν νέο λογαριασμό, αλλά θα μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα χρησιμοποιώντας τα υπάρχοντα διαπιστευτήριά τους από την ΑΑΔΕ. Αυτό όχι μόνο απλοποιεί τη διαδικασία, αλλά και διασφαλίζει την εγκυρότητα των αιτήσεων, αποκλείοντας περιπτώσεις απάτης ή ψευδών δηλώσεων.
Η ψηφιακή αναβάθμιση συνοδεύεται από αυστηρά οργανωτικά και τεχνικά μέτρα ασφαλείας. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας υποχρεούται να διασφαλίσει ότι όλες οι πληροφορίες που αντλούνται χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τους σκοπούς του προγράμματος, ενώ η διακίνηση των δεδομένων πραγματοποιείται με πλήρη συμμόρφωση προς τους κανονισμούς προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Με την εφαρμογή αυτών των αλλαγών, το «Εξοικονομώ-Επιχειρώ 2023» μετατρέπεται σε ένα πιο γρήγορο, αυτοματοποιημένο και διαφανές πρόγραμμα, διευκολύνοντας τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να επενδύσουν στην ενεργειακή τους αναβάθμιση. Η απόφαση έχει τεθεί ήδη σε ισχύ και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την απορρόφηση των κονδυλίων, εξασφαλίζοντας ότι οι διαθέσιμοι πόροι διοχετεύονται στις επιχειρήσεις που πληρούν πραγματικά τα κριτήρια του προγράμματος.
Διαβάστε ακόμη