Η Mil Oil Hellas A.E., μία από τις μεγαλύτερες παραγωγούς βιοαερίου και βιοντίζελ στην Ελλάδα, υλοποιεί νέο επενδυτικό κύκλο άνω των 6 εκατ. ευρώ, επεκτείνοντας το βιομηχανικό της συγκρότημα στη ΒΙΠΕ Λευκώνα Σερρών. Με την ολοκλήρωση των επενδύσεων, η εταιρεία θα τριπλασιάσει την παραγωγή βιοντίζελ και θα αυξήσει την ισχύ της μονάδας βιοαερίου, συμβάλλοντας στην παραγωγή περισσότερης πράσινης ενέργειας. Παράλληλα, ενισχύει την ενεργειακή της αυτονομία, επιτυγχάνοντας αρνητικό αποτύπωμα άνθρακα μέσω της νέας μονάδας ORC που θα τεθεί σε λειτουργία το 2025.

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 2000 από τον Αθανάσιο Τσαγκαλίδη ως επιχείρηση εμπορίας καυσίμων και λιπαντικών, στράφηκε το 2007 στις ΑΠΕ. Ξεκινώντας από την παραγωγή βιοντίζελ, επεκτάθηκε το 2020 στο βιοαέριο με επένδυση 10 εκατ. ευρώ. Το νέο επενδυτικό σχέδιο των 6 εκατ. ευρώ είναι αυτοχρηματοδοτούμενο και θα οδηγήσει στον τριπλασιασμό της παραγωγής βιοντίζελ, από 10.000 σε 30.000 τόνους, καθώς και στην αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος του βιοαερίου από 2MW σε 3MW, ενισχύοντας την παροχή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ και καλύπτοντας τις ανάγκες των εργοστασίων της.

Το 2023, η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών 17,8 εκατ. ευρώ, έναντι 15,3 εκατ. το 2022, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται στο 1,015 εκατ. ευρώ από 579.538 ευρώ το προηγούμενο έτος. Το 2024 σημειώθηκε κάμψη εσόδων λόγω πληθωρισμού, χωρίς μείωση των πωλήσεων σε ποσότητα.

Το βιομηχανικό συγκρότημα της «Mil Oil» εκτείνεται σε 45 στρέμματα, με σχέδια επέκτασης στα 65-70 στρέμματα μέσω εξαγοράς όμορων οικοπέδων. Οι δύο μονάδες, βιοντίζελ και βιοαερίου, επικοινωνούν μέσω αγωγών, αξιοποιώντας τη θερμότητα του βιοαερίου στη διαδικασία παραγωγής βιοντίζελ. Η παραγωγή βιοντίζελ προέρχεται από ενεργειακά φυτά (κυρίως ηλίανθο) που καλλιεργούνται σε 35.000-40.000 στρέμματα και από ζωικά λίπη, με το 50% να διατίθεται σε διυλιστήρια και το υπόλοιπο να εξάγεται σε Βουλγαρία και Ρουμανία. Η μονάδα βιοαερίου χρησιμοποιεί γεωργικά υπολείμματα, βιομηχανικά απόβλητα και ενσιρώματα, συνεργαζόμενη με αγρότες που καλλιεργούν 10.000 στρέμματα. Τα υπολείμματα της παραγωγής διατίθενται ως εδαφοβελτιωτικά.

Η εταιρεία επιδιώκει τη ρύθμιση της αγοράς βιοντίζελ, ζητώντας καθορισμένες ποσότητες και τιμές για την παράδοση στα διυλιστήρια. Μέσω του ΣΒΙΒΕ, πιέζει για αύξηση της συμμετοχής του βιοντίζελ στο πετρέλαιο κίνησης από 7% σε 10%, με την έγκριση του Ανώτατου Χημικού Συμβουλίου να εκκρεμεί ως υπουργική απόφαση. Μια τέτοια αύξηση θα ενίσχυε την παραγωγή του κλάδου κατά 40%, ενδυναμώνοντας την αγροτική παραγωγή και την ανακύκλωση υπολειμμάτων.

Παρά τις προκλήσεις, οι αδελφοί Τσαγκαλίδη -Νίκος, Γιώργος και Τάσος- επενδύουν δυναμικά, δεδομένης της ευρωπαϊκής πολιτικής για την ενίσχυση των βιοκαυσίμων. Στο πλαίσιο του FuelEUMaritime, από τον Μάιο του 2025 η ναυτιλία θα πρέπει να προσαρμοστεί στη χρήση low-carbon καυσίμων. Η «Mil Oil» αυξάνει την παραγωγική της δυναμικότητα, επενδύοντας 2,5 εκατ. ευρώ σε δύο νέες γραμμές παραγωγής και επιπλέον δεξαμενές πρώτων υλών και τελικού προϊόντος. Η επέκταση αναμένεται να λειτουργήσει έως το α’ τρίμηνο του 2026.

Επιπλέον, επενδύει 3,5 εκατ. ευρώ στην αύξηση της ισχύος της μονάδας βιοαερίου, με την εγκατάσταση εξοπλισμού να έχει ολοκληρωθεί και την εταιρεία να αναμένει τις οδηγίες του ΔΕΔΔΗΕ για τη δικτυακή σύνδεση. Παράλληλα, υπάρχει ενδιαφέρον για είσοδο στην αγορά βιομεθανίου, υπό την προϋπόθεση ρυθμιστικού πλαισίου. Έχουν πραγματοποιηθεί συζητήσεις με την ΕΝΑΟΝ ΕDA για ένα πιλοτικό έργο, χωρίς ακόμη να έχει υπάρξει οριστική συμφωνία.

Ο Νίκος Τσαγκαλίδης, αναφερόμενος στη συζήτηση για το «Food vs. Fuel», τόνισε πως στην Ελλάδα δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα, καθώς υπάρχουν ακαλλιέργητα 2 εκατ. στρέμματα λόγω εγκατάλειψης της υπαίθρου. Τα ενεργειακά φυτά παρέχουν σταθερό εισόδημα στους αγρότες, με τις καλλιέργειες βιοντίζελ να καλύπτουν ήδη 1 εκατ. στρέμματα, υποστηρίζοντας 20.000 αγροτικές οικογένειες. Αν η αγορά ρυθμιστεί, τα οφέλη θα είναι πολλαπλά για την αλυσίδα παραγωγής, την αγροτική οικονομία και το περιβάλλον. Αναφερόμενος στην ανάγκη ρύθμισης της αγοράς βιοντίζελ, επεσήμανε: «Η αγορά μας εξακολουθεί να λειτουργεί χωρίς σταθερό πλαίσιο. Ζητάμε εδώ και χρόνια τη ρύθμιση του κλάδου, ώστε να γνωρίζουμε τις ποσότητες και τις τιμές πώλησης προς τα διυλιστήρια. Παράλληλα, η αύξηση της συμμετοχής του βιοντίζελ στο πετρέλαιο κίνησης από 7% σε 10% είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη του κλάδου και έχει ήδη εγκριθεί τεχνικά από το Ανώτατο Χημικό Συμβούλιο – απομένει η σχετική υπουργική απόφαση».

Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr

Διαβάστε ακόμη