H Axia διατηρεί τη σύσταση buy για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως αναφέρεται σε νεό της σημείωμα, ανεβάζοντας παράλληλα την τιμή στόχο στα 27,40 ευρώ ανά μετοχή. Πρόκειται για μια αύξηση 48% στο περιθώριο ανόδου, δεδομένου ότι το τρέχον επίπεδο τιμής της μετοχής της είναι στα 18,52 ευρώ.

Σύμφωνα με το σημείωμα της Axia, το 2024 ήταν η πιο παραγωγική χρονιά για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς η εταιρεία αφενός προχώρησε στην πώληση της θυγατρικής της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΠΕ, αφετέρου ολοκλήρωσε την ένταξη της Αττικής Οδού, μιας από τις πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.

Προχωρώντας προς το 2025 η Axia αναμένει εξελίξεις που αφορούν στις μεγάλες παραχωρήσεις της Εγνατίας Οδού (οριστικοποίηση της μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ταυτόχρονα, καθώς το περιβάλλον παραμένει υποστηρικτικό στην Ελλάδα, θα πρέπει να αναμένεται η συμμετοχή της εταιρείας σε νέους διαγωνισμούς για έργα ΣΔΙΤ.

  • Η Axia τελειοποιεί τις εκτιμήσεις της, λαμβάνοντας υπ’ όψιν κυρίως το χρονοδιάγραμμα ένταξης των μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης (η εμπορική λειτουργία της Αττικής Οδού ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 24, η Εγνατία αναμένεται το α’ εξάμηνο του 2025), ενώ διατηρεί τις θετικές της προοπτικές για την κερδοφορία των κατασκευαστικών τομέων και των συμβατικών ενεργειακών κλάδων.
  • Το pro-forma προσ. EBITDA για το FY24 (χωρίς την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) εκτιμάται σε 434,4 εκατ. ευρώ, αυξανόμενο σε 612,6 εκατ. ευρώ το 2025 λόγω της λειτουργίας της Αττικής Οδού και καθώς ενσωματώνουμε την Εγνατία που θα ξεκινήσει την 1η Ιουλίου 2025. Το 2024-28 ο CAGR adj. EBITDA του ομίλου προβλέπεται σε 13,6%.
  • Το 2025-28 EPS CAGR (προσ. EPS για τα κεφαλαιακά κέρδη ύψους 615 εκατ. ευρώ περίπου που θα καταγραφούν το 2024 από την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) εκτιμάται σε 19,2%. Τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 218 εκατ. ευρώ έως το 2028.
    Αν υποθέσουμε ότι η Εγνατία Οδός θα ενταχθεί στα μέσα του 2025, τα EBITDA από παραχωρήσεις από 165 εκατ. ευρώ το 2023 θα αυξηθούν σε 386 εκατ. ευρώ το 2025 και τελικά σε 500 εκατ. ευρώ το 2027, αντιπροσωπεύοντας το 70% των EBITDA του ομίλου εκείνο το έτος.

Εστιάζοντας κυρίως στη μητρική εταιρεία (αναγωγή χρέους), σημειώνουμε ότι τα έσοδα από την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή βλέπουμε να διατηρούν μια πολύ χαμηλή μόχλευση (καθαρό χρέος στο τέλος του 2024 αναμένεται να ανέλθει σε περίπου 100 εκατ. ευρώ έναντι 300 εκατ. ευρώ στο 1ο εξάμηνο του 24) και μια ισχυρή ταμειακή θέση (μετρητά περίπου 900 εκατ. ευρώ).

Όσον αφορά τη μόχλευση σε ενοποιημένο επίπεδο, ο καθαρός δανεισμός αναμένεται να κορυφωθεί στα 4,5 δισ. ευρώ το 2025 ως αποτέλεσμα των εισιτηρίων εξαγοράς της Αττικής Οδού (πρόσθετο χρέος 2,6 δισ. ευρώ που εγγράφεται το 2024) και της Εγνατίας Οδού (πρόσθετο χρέος περίπου 1,0 δισ. ευρώ). Και οι δύο διευκολύνσεις θα προέλθουν από χρηματοδότηση έργων χωρίς δικαίωμα αναγωγής και θα εξυπηρετούνται απευθείας σε επίπεδο έργου με διάρκειες που αντιστοιχούν στη διάρκεια ζωής των έργων.

Η εταιρεία διαπραγματεύεται σήμερα κοντά σε επίπεδα ρεκόρ (+ 40,7% από τον Ιαν. 2024), αλλά θεωρούμε ότι η επίδοση αυτή είναι κυρίως αποτέλεσμα της νομισματοποίησης της συμμετοχής στη θυγατρική ΑΠΕ και ότι δεν έχει ακόμη ενσωματώσει την εξασφαλισμένη αύξηση της κερδοφορίας και την υψηλή ορατότητα και ποιότητα του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων που αντιπροσωπεύουν το 75% της αποτίμησής μας.

Έχοντας προχωρήσει σε μια προσέγγιση αποτίμησης ανά περιουσιακό στοιχείο, εκτιμούμε τη συνολική αξία των ιδίων κεφαλαίων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 2,8 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων αντιπροσωπεύει περίπου το 75% του συνόλου, ενώ οι κατασκευές και η συμβατική ηλεκτρική ενέργεια συνεισφέρουν το υπόλοιπο της αξίας.

Διαβάστε ακόμη