Τον πήχη του ανταγωνισμού ανεβάζει ο Όμιλος Motor Oil, ενισχύοντας τη θέση του στη λιανική αγορά με την ολοκλήρωση της εξαγοράς των καταστημάτων TWENTY 4 SHOPEN μέσω της θυγατρικής, Core Innovations, τον φορέα δημιουργίας «του πρατηρίου του μέλλοντος». Διασταυρωμένες πηγές αναφέρουν ότι, ο ενεργειακός όμιλος αναμένεται να κάνει επενδυτικό μπάσιμο και στα φαρμακεία τα οποία θα αποτελέσουν έναν ακόμη κρίκο στον μακροπρόθεσμο μετασχηματισμό των πρατηρίων υγρών καυσίμων, αξιοποιώντας πλήρως τους χώρους στάθμευσης και παραμονής, με σκοπό μία ολιστική εξυπηρέτηση πελατών.

Όχημα σε αυτή τη νέα αγορά που εξερευνά – μεταξύ άλλων – η Motor Oil αποτελεί ήδη από το 2023 η cipharma. Σύμφωνα με τις λογιστικές καταστάσεις του ομίλου, τον Ιανουάριο του 2023 η «Coral Ανώνυμος Εταιρεία Πετρελαιοειδών και Χημικών Προϊόντων» εξαγόρασε το 100% της εταιρείας «Pharmon Μονοπρόσωπη Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία», η οποία κατέχει ποσοστό 99% της «CIPHARMA ONE Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία». Στόχος είναι η καλύτερη ανάπτυξη και διαχείριση της εταιρείας στον χώρο της λειτουργίας και εκμετάλλευσης του λιανικού εμπορίου φαρμακευτικών ειδών, αλλά και η παροχή ευρύτερης γκάμας υπηρεσιών σε πρατήρια της coral, όπως σημειώνει η Motor Oil. Στα πρατήρια της Shell λειτουργούν ήδη τρία πρώτα καταστήματα σε Άγιο Δημήτριο, Μαρούσι και Μελίσσια. Ο ενεργειακός όμιλος επικεντρώνεται στη διατήρηση του πελάτη στο πρατήριο, επιδιώκοντας παράλληλα να τον ενθαρρύνει να επισκεφθεί το κατάστημα μέσω στοχευμένων κινήτρων και προγραμμάτων επιβράβευσης. Οι πελάτες θα συγκεντρώνουν πόντους, οι οποίοι θα μπορούν να εξαργυρωθούν σε άλλες υπηρεσίες.

Οι κινήσεις αυτές αλλάζουν τον εγχώριο κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου με τον όμιλο να χτενίζει νέες ευκαιρίες. Η Core Innovations αποτελεί τον φορέα που σχεδιάζει και υλοποιεί το «πρατήριο του μέλλοντος», όπως αναφέρεται στις οικονομικές της καταστάσεις. Στόχος της είναι η διαρκής ανάπτυξη και αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρονται στα καταστήματα ευκολίας (convenience stores) των πρατηρίων, τα οποία λειτουργούν υπό το brand Smart Shop. Ουσιαστικά, ο πετρελαϊκός όμιλος επιδιώκει να μετασχηματίσει τα πρατήρια υγρών καυσίμων του σε one-stop shops, αξιοποιώντας στο έπακρο τον χρόνο παραμονής των πελατών στα βενζινάδικα.

Τα πρατήρια καυσίμων λιανικής αναμένεται να εξελιχθούν σε πελατοκεντρικούς κόμβους ολοκληρωμένης εξυπηρέτησης, εστιάζοντας σε τρεις κύριους άξονες: την παροχή υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, την ενσωμάτωση πρόσθετων υπηρεσιών συντήρησης και υποστήριξης για το όχημα του πελάτη, καθώς και την ανάπτυξη ενός δικτύου καταστημάτων λιανικής. Ο τρόπος και ο ρυθμός υλοποίησης αυτής της στρατηγικής θα διαμορφωθούν σταδιακά, ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς και τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Η εξαγορά της TWENTY 4 SHOPEN, -που ιδρύθηκε το 2010 και λειτουργεί περισσότερα από 25 καταστήματα- αποτελεί βασικό βήμα στη στρατηγική της Motor Oil για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος καταστημάτων ευκολίας (convenience retail ecosystem), σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και εξελισσόμενο περιβάλλον – κάτω από την ομπρέλα του Brand Smartshop. Ήδη, περισσότερα από 80 σημεία φέρουν το σήμα του Smartshop με την πλειοψηφία να φιλοξενούνται στα πρατήρια με το σήμα Shell που ανήκουν επίσης στον Όμιλο Motor Oil. Το ολοκληρωμένο οικοσύστημα της Core Innovations συνδυάζει προϊόντα παντοπωλείου, καφέ, είδη καθημερινής ανάγκης και ηλεκτρονικό εμπόριο, στοχεύοντας στην πλήρη κάλυψη των αναγκών του σύγχρονου καταναλωτή. Παράλληλα, διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό κατάστημα allSmart.gr, το οποίο διαθέτει περισσότερα από 55.000 προϊόντα.

Πρόσφατα, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των mobility centers υπό το Brand Plinto, εγκαινίασε το πρώτο self-service πλυντήριο του Ομίλου. Το πλυντήριο αυτό προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες εξωτερικού και εσωτερικού καθαρισμού οχημάτων, ηλεκτροφόρτιση, καθώς και αποστολή και παραλαβή μικρών ταχυδρομικών δεμάτων. Η Motor Oil επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη λιανική, αξιοποιώντας δίκτυα όπως τα καφέ I Love Café και Costa Coffee. Πρόσφατα, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των mobility centers υπό το Brand Plinto, εγκαινίασε το πρώτο self-service πλυντήριο του Ομίλου. Το πλυντήριο αυτό προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες εξωτερικού και εσωτερικού καθαρισμού οχημάτων, ηλεκτροφόρτιση, καθώς και αποστολή και παραλαβή μικρών ταχυδρομικών δεμάτων.

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής του Ομίλου Motor Oil, ο οποίος, μέσω των πρατηρίων Shell και AVIN, συνεργάζεται με το δίκτυο incharge της nrg για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Το δίκτυο incharge, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, έχει εξελιχθεί στο μεγαλύτερο δίκτυο ταχυφορτιστών στην Ελλάδα, με περισσότερα από 1.600 σημεία φόρτισης σε πάνω από 760 τοποθεσίες πανελλαδικά. Οι ταχυφορτιστές του δικτύου incharge είναι εγκατεστημένοι σε στρατηγικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων των πρατηρίων Shell και AVIN του Ομίλου Motor Oil, επιτρέποντας στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων να ταξιδεύουν με ευκολία και ασφάλεια σε όλη την Ελλάδα. Οι προηγμένης τεχνολογίας ταχυφορτιστές μπορούν να φορτίσουν ένα ηλεκτρικό όχημα έως και στο 80% της δυναμικότητάς του σε μόλις 20 λεπτά.

Αυτή τη στρατηγική ακολουθούν πολλές διεθνείς πετρελαϊκές εταιρείες, οι οποίες έχουν ήδη διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές τους, επενδύοντας δυναμικά στη λιανική αγορά. Στα πρατήρια της TotalEnergies, οι πελάτες έχουν πρόσβαση στα καταστήματα Bonjour, όπου μπορούν να βρουν μια ποικιλία προϊόντων, όπως ροφήματα, σνακ, είδη παντοπωλείου και προϊόντα φροντίδας αυτοκινήτου, ενώ σε ορισμένα καταστήματα λειτουργούν καφέ που προσφέρουν φρεσκοψημένα αρτοσκευάσματα και καφέ.

Η Shell διαθέτει τα καταστήματα Smartshop, τα οποία παρέχουν μια ευρεία γκάμα προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων ροφημάτων, σνακ, ειδών ψυγείου, αξεσουάρ αυτοκινήτου και ειδών προσωπικής υγιεινής, ενώ περισσότερα από 150 πρατήριά της φιλοξενούν τα «I love café». Παράλληλα, η BP, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την ενίσχυση των υπηρεσιών της, εξαγόρασε την TravelCenters of America, προσθέτοντας στο δίκτυό της 281 πρατήρια καυσίμων με εστιατόρια και καταστήματα, ενισχύοντας την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών στους ταξιδιώτες. Αυτές οι πρωτοβουλίες αναδεικνύουν τη δέσμευση των πετρελαϊκών εταιρειών να μετατρέψουν τα πρατήρια καυσίμων σε πολυλειτουργικούς χώρους που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης.

Διαβάστε ακόμη