«Τα επόμενα χρόνια θα απαιτηθούν επενδύσεις δισεκατομμυρίων από τον κλάδο μας, επενδύσεις με πολύ υψηλό κόστος κεφαλαίου και μακρά περίοδο απόσβεσης», τόνισε η Λιάνα Γούτα, Γενική Διευθύντρια στη FuelsEurope & Concawe, μιλώντας στο πάνελ με θέμα την προοπτική των εναλλακτικών καυσίμων στην Εβδομάδα Βιώσιμου Μέλλοντος του POLITICO Europe. Επομένως, είναι απαραίτητη η εμπιστοσύνη των επενδυτών: μια ισχυρή επιχειρηματική βάση και ένα σαφές πολιτικό πλαίσιο είναι τα κλειδιά για να απελευθερωθεί το δυναμικό των ανανεώσιμων καυσίμων», πρόσθεσε.

Η κυρία Γούτα ανέδειξε τον κρίσιμο ρόλο των ανανεώσιμων καυσίμων, καθώς και των e-fuels, στην απανθρακοποίηση των μεταφορών και υποστήριξε πως «οι τελευταίες εξελίξεις στη βιομηχανία αυτοκινήτων και μπαταριών στην ΕΕ, που αποτελούν έναν «έλεγχο πραγματικότητας» των πολιτικών επιλογών για τις οδικές μεταφορές, οι νέες προτεραιότητες της ΕΕ μετά την ενεργειακή κρίση, οι προκλήσεις ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας, καθώς και οι προτάσεις από τις εκθέσεις Draghi και Letta, πρέπει να ληφθούν υπόψη για την ανάληψη δράσης». Στη συνέχεια πρόσθεσε πως «Οι νομοθέτες της ΕΕ πρέπει να επιδείξουν ευελιξία και ταχεία ανταπόκριση, καταρρίπτοντας τα υπάρχοντα εμπόδια και ανοίγοντας το δρόμο για όλες τις τεχνολογίες που μπορούν να στηρίξουν τη μείωση των εκπομπών CO2 στις οδικές μεταφορές».

Επιπλέον, επισήμανε ότι η αντίληψη πως η ηλεκτροκίνηση είναι η μοναδική κατάλληλη τεχνολογία για την απανθρακοποίηση των μεταφορών πρέπει να επανεξεταστεί και «αν θέλουμε πραγματικά να υποστηρίξουμε μια γρήγορη, λιγότερο δαπανηρή και δίκαιη μετάβαση στις οδικές μεταφορές, όλες οι διαθέσιμες τεχνολογίες, η ηλεκτροκίνηση και τα ανανεώσιμα καύσιμα, πρέπει να αξιολογούνται ισότιμα, βασισμένα σε τεχνικά και επιστημονικά κριτήρια με βάση μια Ανάλυση Κύκλου Ζωής (Life Cycle Analysis), καθώς και σε άλλα στρατηγικά κριτήρια, όπως οι στρατηγικές εξαρτήσεις, η κυκλικότητα, η προσιτή τιμή και το συνολικό κόστος για τους πολίτες και τις κυβερνήσεις».

Η Λιάνα Γούτα ανέδειξε τη σημασία της αξιοποίησης εγχώριων πρώτων υλών που είναι διαθέσιμες σε όλες τις χώρες της ΕΕ, για παράδειγμα γεωργικά – δασικά υπολείμματα και απορρίμματα, ενώ εξήγησε με τεχνικούς και επιχειρηματικούς όρους ότι η υιοθέτηση ανανεώσιμων καυσίμων στις οδικές μεταφορές δεν υπονομεύει την απανθρακοποίηση άλλων τομέων, όπως η αεροπορία και η ναυτιλία· αντίθετα, την ενισχύει. Τέλος, ανέφερε πως «ένα μεγάλο μέγεθος αγοράς για τα ανανεώσιμα καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των οδικών μεταφορών, μπορεί μόνο να αυξήσει το ενδιαφέρον των επενδυτών, να ενισχύσει την παραγωγή και να μειώσει το κόστος, ωφελώντας όλους τους τομείς – από αυτοκίνητα και φορτηγά έως αεροπλάνα και πλοία».

Διαβάστε ακόμη