Η ελίν τα τελευταία χρόνια έχει επιλέξει να στηρίξει τις «πράσινες» μεταφορές και τις φιλικότερες για το περιβάλλον μορφές ενέργειας. Η αρχή έγινε με τη συνεργασία με τη ΔΕΗ και το δίκτυο της ΔΕΗ Blue, προχωρώντας στην εγκατάσταση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, στα σημεία εξυπηρέτησης των πελατών της ελίν. Πλέον, η εταιρεία ετοιμάζεται για το δεύτερο βήμα σκοπεύοντας μέχρι τέλους του έτους, από κοινού με την Blue Grid, να λειτουργήσει στην Αττική έναν σταθμό υγροποιημένου και συμπιεσμένου φυσικού αερίου (LNG-CNG). Το συγκεκριμένο πρατήριο θα λειτουργήσει στο Θριάσιο. Η Blue Grid πρωταγωνιστεί στην αγορά του Downstream LNG στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και αποτελεί μέλος του Ομίλου Molgas. Να σημειωθεί πως ο όμιλος Molgas εγκαινίασε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη ένα σταθμό LCNG, προσφέροντας τη δυνατότητα εφοδιασμού βαρέων οχημάτων αλλά και μικρότερων οχημάτων, με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).
Η ελίν όμως σχεδιάζει να δημιουργήσει το επόμενο διάστημα και δεύτερο σταθμό υγροποιημένου και συμπιεσμένου φυσικού αερίου (LNG-CNG) που θα λειτουργήσει στα Γιάννενα. Η επιλογή των δύο σημείων αποσκοπεί στην κάλυψη των αναγκών βαρέων οχημάτων τα οποία φτάνουν στη χώρα μας, μέσω των λιμανιών του Πειραιά και της Ηγουμενίτσας.
Υπάρχει όμως ακόμα ένα πεδίο που βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της ελίν και αυτός είναι ο τομέας του υδρογόνου. Πριν δύο χρόνια ο ΔΕΣΦΑ και η ελίν είχαν ανακοινώσει την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) στο πλαίσιο του Σημαντικού Έργου Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος για το «Υδρογόνο» (IPCEI Hydrogen). Σύμφωνα με δελτίο τύπου που είχε εκδοθεί τότε, «οι δύο εταιρείες θα διερευνήσουν τις δυνατότητες συνεργασίας τους στο έργο, καθώς και άλλες σχετικές πρωτοβουλίες στην αλυσίδα αξίας του υδρογόνου που ενσωματώνουν ή δημιουργούν συνέργειες σχετικές με το IPCEI Hydrogen, στη βάση της κοινής τους κατανόησης για τη σημασία ανάπτυξης υποδομών υδρογόνου και τη γενικότερη προώθηση της χρήσης του στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή».
Οι υποδομές εναλλακτικών καυσίμων βρίσκονται στο επίκεντρο της Ε.Ε. Μάλιστα πριν από περίπου ένα χρόνο είχε εκδοθεί από το Συμβούλιο της Ε.Ε. ο κανονισμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), ο οποίος εντάσσεται στη δέσμη μέτρων του Fit for 55. Μεταξύ των στόχων για το 2025 και το 2030 προβλέπεται η εγκατάσταση σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο που θα εξυπηρετούν, τόσο αυτοκίνητα, όσο και φορτηγά από το 2030 και μετά σε όλους τους αστικούς κόμβους και ανά 200 χλμ. κατά μήκος του λεγόμενου «διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών» (ΔΕΔ-Μ).
Διαβάστε ακόμη