Ένα επενδυτικό πλάνο ύψους 23,4 εκατ. ευρώ αναμένεται να υλοποιήσει η ISOMAT έως τα τέλη του 2027, έχοντας ως αιχμή του δόρατος τη στρατηγική εξωστρέφεια που ακολουθεί εδώ και πολλά χρόνια. Η εταιρεία μεταξύ του 2021 με 2023 έχει επενδύσει 33,7 εκατ. ευρώ, ενώ προ ολίγων μηνών προχώρησε και στη λειτουργία της νέας μονάδας παραγωγής EPS (διογκωμένη πολυστερίνη), την κατασκευή της οποίας ολοκλήρωσε τον Ιούνιο του 2024, με το κόστος της ανέρχεται στα 7 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ISOMAT Θάνο Τζιρίτη, «η ISOMAT έως το 2027 πρόκειται  να ενισχύσει τον τεχνολογικό εξοπλισμό της εταιρείας, να προχωρήσει σε περαιτέρω αυτοματοποίηση των αποθηκών της και να δημιουργήσει νέες κτιριακές εγκαταστάσεις. Μεγάλος στόχος της επίσης είναι το προσεχές διάστημα να αυξήσει την παραγωγή κονιαμάτων έως και 35% ημερησίως, ενώ σχεδιάζει να λειτουργήσει μια βιομηχανική μονάδα για την επεξεργασία των υγρών αποβλήτων». Όπως προσθέτει ωστόσο ο ίδιος «όλες αυτές οι δράσεις γίνονται σε συνάρτηση με τις επιταγές της αειφορίας, η οποία αποτελεί βασική μας μέριμνα».

Στο πλαίσιο αυτό, η νέα μονάδα παραγωγής EPS της ISOMAT αποτελεί την πρώτη στην Ελλάδα, και για την ώρα τη μοναδική του είδους της, που λειτουργεί με μηδενικές άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αφού η παραγωγή ατμού για την παραγωγή των θερμομονωτικών υλικών δεν προέρχεται από ορυκτά καύσιμα, αλλά αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια, η οποία προέρχεται σε μεγάλο ποσοστό από ΑΠΕ. Επιπρόσθετα, η μονάδα διαθέτει σύστημα ανακύκλωσης των EPS με μηδενικά απόβλητα. Η παραγωγική διαδικασία, βασιζόμενη σε προηγμένες τεχνολογίες και αυτοματισμούς, χωρίς την άμεση ανθρώπινη παρέμβαση, έχει μέγιστη δυναμικότητα 1.500m3 ανά ημέρα (υπολογισμένη σε 2 βάρδιες), με δυνατότητα αύξησης ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς.

Η ISOMAT έχοντας πέντε εμπορικές θυγατρικές σε Γερμανία, Ρωσία, Τουρκία, Βουλγαρία και Σλοβενία και εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 80 χώρες παγκοσμίως, με ένα πορτφόλιο που απαριθμεί πάνω από 350 προϊόντα, συνεχίζει να στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας της στο εξωτερικό. Σύμφωνα με τον κ. Τζιρίτη «οι αγορές που μας ενδιαφέρουν είναι η Ρουμανία και η Σερβία που έχουμε ήδη παρουσία, καθώς λειτουργούμε 3 μονάδες παραγωγής, ωστόσο, στόχος μας είναι κάνουμε «άνοιγμα» σε Αφρική και Νοτιοανατολική Ασία. Πλέον στο επίκεντρο μας μπαίνει περισσότερο και η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου αναμένεται το προσεχές διάστημα να ανακοινώσουμε μια συνεργασία που αφορά στον τομέα των κονιαμάτων».  

Τις προκλήσεις που έχουν δημιουργηθεί από τους πολέμους στην Ουκρανία και τη Μέση Ανατολή αλλά και την ενεργειακή κρίση που επηρεάζουν αρνητικά την αγορά, σχολίασε επίσης ο κ. Τζιρίτης. Σύμφωνα με τον ίδιο «όλες αυτές οι συνθήκες που επικρατούν σήμερα δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα στις εξαγωγές και στο εμπόριο. Τα πλοία καθυστερούν λόγω των Χούθι με αποτέλεσμα, να μεγαλώνει και το μεταφορικό κόστος». «Εμείς ωστόσο από την πλευρά μας προσπαθούμε να απορροφήσουμε το μεγαλύτερο κόστος των ανατιμήσεων που δημιουργεί αυτή η κατάσταση. Παράλληλα, προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε και τη μεγάλη έλλειψη εργατικού δυναμικού που ταλανίζει τόσο τον κατασκευαστικό κλάδο όσο και εμάς» όπως προσθέτει.

Το 2023 έκλεισε με αύξηση του κύκλου εργασιών της μητρικής εταιρείας της Ελλάδας κατά 7% φτάνοντας στα 86,6 εκατ. ευρώ και αύξηση κατά 6,3% σε επίπεδο ομίλου, φτάνοντας στα 107,3 εκατ. ευρώ. Άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά παρουσίασε και η κερδοφορία (EBITDA) καθώς έφτασε για το 2023 στα 17 εκατ. ευρώ από τα 14,5 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022.

Η ISOMAT, στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής της δέσμευσης, έχει κάνει σημαντικά βήματα για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της παραγωγικής της δραστηριότητας. Η εταιρεία διαθέτει 50 προϊόντα και συστήματα με Περιβαλλοντική Δήλωση Προϊόντος (EPD), προωθώντας την αειφορία. Από το 2022, έχει ανακυκλώσει πάνω από 50 τόνους πλαστικού, συμβάλλοντας στη μείωση των αποβλήτων. Παράλληλα, το 2023, σε σύγκριση με το 2022, έχει μειώσει την κατανάλωση μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κατά 33% και την κατανάλωση νερού ανά τόνο παραγόμενου προϊόντος κατά 5%, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή της για υπεύθυνη και βιώσιμη παραγωγή.

Διαβάστε ακόμη