Ένας χρόνος συμπληρώνεται τον Νοέμβριο από την υπογραφή της συμφωνίας πώλησης της Κωτσόβολος από τη βρετανική Currys στη ΔΕΗ και κλιμακώνεται ο ήδη ισχυρός ανταγωνισμός στο λιανεμπόριο ηλεκτρικών, ειδών τεχνολογίας καθώς και υπηρεσιών και προϊόντων βασισμένων στην ενέργεια.

Μέσω της εξαγοράς η ΔΕΗ πέτυχε τον σημαντικό στόχο που είχε θέσει πριν από λίγα χρόνια να καταστεί ολοκληρωμένος πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών, μέρος της φιλόδοξης στρατηγικής μετασχηματισμού της που ανέβασε τον πήχη των προσδοκιών της επενδυτικής κοινότητας. Με τις μετέπειτα κινήσεις ο όμιλος χτίζει οικοσύστημα γύρω από τις καθαρές τεχνολογίες και επεκτείνεται στα Βαλκάνια. Πιο πρόσφατα εξαγόρασε το χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ στη Ρουμανία της Macquarie, σε συνέχεια εξαγοράς της τοπικής Enel. Συνυπολογίζοντας την ίδρυση της θυγατρικής Olympus AI και τη δραστηριότητα της Fibergrid στις οπτικές ίνες, ο όμιλος δίνει το στίγμα των προθέσεών του για διείσδυση στις νέες τεχνολογίες διευρύνοντας την αξία των εμπορικών δραστηριοτήτων του με πελατολόγιο σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας.

Τα παραπάνω δίνουν την περίμετρο του νέου επιχειρηματικού μοντέλου της ΔΕΗ, όπου αναπτύσσονται συνέργειες με την αλυσίδα Κωτσόβολος που ενισχύει έτι περαιτέρω τη δυναμική του δικτύου της ΔΕΗ διανοίγοντας παράλληλα προοπτικές εξωστρέφειας.

Ως αποτέλεσμα, ο ανταγωνισμός ενισχύεται. Η Κωτσόβολος, με 97 καταστήματα, διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ μαζί με τους υπόλοιπους μεγάλους παίκτες όπως Public, Πλαίσιο, Quest ερίζει για μερίδιο στην πίτα του 1,5 δισ. ευρώ, όσο υπολογίζεται η αγορά των οικιακών συσκευών, συμπεριλαμβανομένων κλιματιστικών. Στην οικονομική χρήση 2022/2023 που έκλεισε πέρυσι τον Απρίλιο η Κωτσόβολος εμφάνισε πωλήσεις 733 εκατ. ευρώ με αύξηση πάνω από 12%, με κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) 48,6 εκατ. ευρώ από 51,7 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr.

Διαβάστε ακόμη