Η ΔΕΗ πέτυχε το πρώτο εξάμηνο του έτους ισχυρές οικονομικές επιδόσεις, με τις επενδύσεις στο «πράσινο» χαρτοφυλάκιο της, σε έργα διανομής και ψηφιοποίησης να αυξάνονται. Βασική επιδίωξη της Επιχείρησης είναι να μετασχηματιστεί σε ολοκληρωμένο όμιλο παροχής ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών, ενισχύοντας περαιτέρω την πελατοκεντρική της προσέγγιση.

Η αφετηρία αυτής της πελατοκεντρικής στρατηγικής έγινε με την εξαγορά της «Κωτσόβολος» που διαθέτει 95 φυσικά καταστήματα, σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 megastores. Επιπλέον, διαθέτει πανελλαδικό δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας με ιδιόκτητο στόλο οχημάτων, με μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις των συσκευών και με δικές της αποθήκες. Ουσιαστικά, με την εξαγορά της «Κωτσόβολος» δίνεται η δυνατότητα στους πελάτες του ομίλου να αξιοποιήσουν χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και να προμηθευτούν ενεργειακά προϊόντα για το σπίτι τους. Ανάμεσα στις υπηρεσίες που θα προσφέρονται θα είναι η παροχή ενεργειακών συμβουλών. Το δίκτυο των καταστημάτων θα είναι σε θέση να προσφέρει αντλίες θερμότητας, φωτοβολταϊκά και μπαταρίες, αλλά και οικιακές συσκευές.

Να σημειωθεί, άλλωστε, πως ψηλά στην επιχειρηματική δραστηριότητα της ΔΕΗ είναι τα δίκτυα διανομής, με τη διείσδυση των «έξυπνων» μετρητών να αποτελούν ένα στοίχημα, καθώς ο όμιλος εκτιμά πως ειδικά στην Ελλάδα υπάρχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης τους. Βασικός στόχος της ΔΕΗ είναι η ενίσχυση του δικτύου και η ψηφιοποίηση για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού, σταθερού και ανθεκτικού δικτύου που να ικανοποιεί τις ανάγκες της ενεργειακής μετάβασης. Υπενθυμίζεται πως η δυναμικότητα των έργων ΑΠΕ το πρώτο εξάμηνο του έτους, αυξήθηκε κατά 1,2 GW σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ αύξηση 121% υπήρχε το ίδιο διάστημα σε επενδύσεις σε ΑΠΕ, διανομή και ψηφιοποίηση.

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης της πελατοκεντρικής προσέγγισης η ΔΕΗ θα δώσει το επόμενο διάστημα έμφαση στην αύξηση της διείσδυσης των ηλεκτρονικών λογαριασμών. Παράλληλα, εφαρμόζει τη μέθοδο του franchise στην ανάπτυξη του δικτύου νέων καταστημάτων της, δίνοντας την ευκαιρία σε ιδιώτες που θέλουν να αποκτήσουν κατάστημα ΔΕΗ, μέσω δικαιοχρησίας. Έτσι, από τον περασμένο Απρίλιο λειτουργεί το πρώτο κατάστημα franchise. Επιπλέον, η ΔΕΗ αναπτύσσει και εξελίσσει εδώ και πολύ καιρό προγράμματα δράσεων, με κύριο στόχο τη βελτίωση της εισπραξιμότητας και παράλληλα την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων προς τους πελάτες στο κομμάτι της εξυπηρέτησης των οφειλών τους.

Αιχμή του δόρατος τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση

Ένας άλλος σημαντικός τομέας που η ΔΕΗ θα ρίξει το βάρος στην ανάπτυξή του είναι ο τομέας ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα. Ήδη, μέσω της ΔΕΗ blue ο όμιλος κατέχει ηγετικό μερίδιο αγοράς 34% στα δημόσια σημεία φόρτισης στην Ελλάδα και είναι ενεργός στον τομέα της ηλεκτροκίνησης στη Ρουμανία, με τον συνολικό αριθμό σημείων φόρτισης να ανέρχεται κοντά στα 2.700 στο τέλος του α’ εξαμήνου 2024 και στις δύο χώρες. Παράλληλα, θέλει να μετατραπεί σε κορυφαίο εθνικό πάροχο χονδρικής μέσω της εθνικής πλατφόρμας υποδομής οπτικών ινών, διαθέτοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και τη δυνατότητα ταχείας ανάπτυξης μέσω της υπάρχουσας υποδομής της ΔΕΗ. Η ανάπτυξη του δικτύου Fiber-to-the-home προχωράει με γρήγορο ρυθμό στην Αττική, έχοντας φτάσει σε 377.000 σπίτια/επιχειρήσεις τον Ιούνιο 2024, μέγεθος διπλάσιο σε σχέση με τον Μάρτιο. Το κατασκευαστικό πλάνο για το 2024-2025 προχωρά γρήγορα και σταθερά με στόχο το δίκτυο FTTH να φτάσει σε 1,7 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις μέχρι το τέλος του 2025.