Στη δημόσια διαβούλευση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το χαρτόσημο παρεμβαίνει η ΕΒΙΚΕΝ, ο Σύνδεσμος που εκπροσωπεί την ενεργοβόρο βιομηχανία, ζητώντας να υπάρξει ρητή διατύπωση που να αποσαφηνίζει ότι οι συναλλαγές που αφορούν σε κρατικές ενισχύσεις  (όπως π.χ. τα ποσά που έχουν λαμβάνειν οι επιλέξιμες επιχειρήσεις για την αντιστάθμιση ρύπων) δεν υπόκεινται στο ψηφιακό τέλος συναλλαγών που θα αντικαταστήσει το χαρτόσημο για συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Όπως αναφέρεται σε επιστολή της ΕΒΙΚΕΝ που εστάλη στις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ανάπτυξης, «Στην παράγραφο 1 του άρθρου 24 του σχεδίου νόμου θεσπίζεται γενική αρχή σύμφωνα με την οποία επιβάλλεται ψηφιακό τέλος συναλλαγών στις οικονομικές ενισχύσεις που λαμβάνουν από το Δημόσιο φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα. Στην παράγραφο 2 του άρθρου απαριθμούνται περιοριστικά οι περιπτώσεις που εξαιρούνται από το ψηφιακό τέλος συναλλαγών. Μεταξύ των εξαιρέσεων, συμπεριλαμβάνονται στην περίπτωση θ, οι επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις και ενισχύσεις που καταβάλλονται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, στο πλαίσιο πιστώσεων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ή επενδυτικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται συνολικά η μερικά από το Δημόσιο ή φορέα γενικής κυβέρνησης ή πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι ενισχύσεις στο πλαίσιο μέτρων και μηχανισμών αποζημίωσης που αξιολογούνται και εγκρίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις δεν συμπεριλαμβάνονται μεταξύ των περιπτώσεων που εξαιρούνται από το ψηφιακό τέλος συναλλαγών». Το τελευταίο αυτό σημείο σύμφωνα με την ΕΒΙΚΕΝ χρήζει αποσαφήνισης.

Στην ίδια επιστολή τονίζεται ότι σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιδιώκεται η επιβολή του ψηφιακού τέλους συναλλαγών στις περιπτώσεις συναλλαγών που απαριθμούνται περιοριστικά στον νόμο και δεν υπάγονται σε άλλους έμμεσους φόρους (πχ. ΦΠΑ)». Στη σύνοψη των στόχων του άρθρου 24 του σχεδίου νόμου, ορίζεται επίσης ότι αναφορικά με τις εξαιρέσεις των περιπτώσεων στις οποίες δεν επιβάλλεται το τέλος, θεσπίζεται ευνοϊκότερο καθεστώς σε σχέση με το καταργούμενο καθεστώς, με στόχο τη μη επιβάρυνση των προσώπων που καταλαμβάνουν οι ρυθμίσεις αυτές.

Η ΕΒΙΚΕΝ υποστηρίζει ότι σύμφωνα με τον εκπεφρασμένο στόχο της νέας ρύθμισης, οι κρατικές ενισχύσεις, ιδίως στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας (αντιστάθμιση έμμεσου κόστους εκπομπών CO2, αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, κ.ά.), θα πρέπει ομοίως να υπαχθούν στις εξαιρέσεις των περιπτώσεων της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του νομοσχεδίου (για τις οποίες ρητά ορίζεται ότι δεν υπόκεινται σε ψηφιακό τέλος συναλλαγών), δεδομένου ότι οι ενισχύσεις αυτές αποτελούν κατ’ ουσία μηχανισμούς αποζημίωσης που αξιολογούνται και εγκρίνονται από την Κομισιόν, μέσω των οποίων οι βιομηχανικοί καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας αντισταθμίζουν κόστη ηλεκτρικής ενέργειας τα οποία έχουν ήδη υπαχθεί σε ΦΠΑ.

Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει με την επιστολή της να διατυπωθεί η ρύθμιση κατά τρόπο ώστε να καθίσταται σαφές ότι δεν επιβάλλεται Ψηφιακό Τέλος Συναλλαγής στις επιδοτήσεις, επιχορηγήσεις και ενισχύσεις που καταβάλλονται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, στο πλαίσιο μέτρων και μηχανισμών αποζημίωσης που αξιολογούνται και εγκρίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο κανόνων για τις κρατικές ενισχύσεις.

Διαβάστε ακόμη