Μονόδρομος ήταν η ακύρωση του δίδυμου διαγωνισμού για την πώληση περιουσιακών στοιχείων της χρεωκοπημένης βιομηχανίας σιδηρονικελίου ΛΑΡΚΟ. Οι δικαστικές προσφυγές είχαν ήδη προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις στη διαδικασία ενώ δύο χρόνια μετά την εκκίνηση των δύο διαγωνισμών ήταν άγνωστο πότε θα εκδοθούν οι τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις που θα επέτρεπαν το οικονομικό κλείσιμο. Γι’ αυτό το λόγο η κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες την ακύρωση του διαγωνισμού. Τώρα το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών θα προκηρύξει νέο “δίδυμο” διαγωνισμό, όπως ορίζει ο σχετικός νόμος του 2020. Αν και αυτός καταστεί άγονος, τότε η ΛΑΡΚΟ θα τεθεί οριστικά σε πτώχευση.

Υπενθυμίζεται πως τα περιουσιακά στοιχεία της ΛΑΡΚΟ επιχειρήθηκε να αξιοποιηθούν μέσω δύο ξεχωριστών διαγωνισμών. Ο πρώτος προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ και αφορούσε την μίσθωση του εργοστασίου της Λάρυμνας και κατατέθηκε μόνο μία προσφορά από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – AD Holdings. Ο δεύτερος προκηρύχθηκε από τον ειδικό διαχειριστή και αφορούσε την παραχώρηση των μεταλλευτικών δικαιωμάτων για 25 χρόνια και στον οποίο κατατέθηκαν δύο προσφορές, από την κοινοπραξία του πρώτου διαγωνισμού και την ιρλανδική Commodity & Mining Insight (CMI).

Οι Ιρλανδοί τέθηκαν εκτός διαγωνισμού αλλά προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) χωρίς μέχρι σήμερα να έχει εκδοθεί η απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου. Η CMI πέτυχε, όμως, την έκδοση απόφασης από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών η οποία απαγορεύει οποιαδήποτε εξέλιξη του διαγωνισμού για τη ΛΑΡΚΟ πριν την οριστική δικαστική επίλυση της διαφοράς. Ως αποτέλεσμα ο διαγωνισμός είχε παγώσει εδώ και αρκετούς μήνες χωρίς να υπάρχει ορατότητα για το πότε και πως θα ολοκληρωθεί. Τι θα συνέβαινε, για παράδειγμα, αν οι Ιρλανδοί συνέχιζαν τις δικαστικές προσφυγές; Γι’ αυτό το λόγο η ακύρωση του διαγωνισμού ήταν μονόδρομος σύμφωνα με πρόσωπα που παρακολουθούν τη διαδικασία.

Υπενθυμίζεται πως η ΛΑΡΚΟ έχει τεθεί από το 2020 σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης. Ο ειδικός διαχειριστής με βάση τη σχετική δικαστική απόφαση έχει ως αποστολή να μεταβιβάσει το ενεργητικό της ώστε, μέσω της ιδιωτικοποίησης, να διαγραφούν κοινοτικά πρόστιμα για παράνομες κρατικές ενισχύσης ύψους 136 εκατ. ευρώ. Τα πρόστιμα αυξάνονται ετησίως επειδή δεν ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός και στο αρχικό ποσό έχουν προστεθεί τουλάχιστον άλλα 20 εκατ. ευρώ. Από τον Αύγουστο του 2022 η ΛΑΡΚΟ έχει σταματήσει να λειτουργεί και η κυβέρνηση προωθεί σχέδιο μετάταξης του προσωπικού σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

Διαβάστε ακόμη