Σε μία Powertech πράσινη εταιρεία έχει μετεξελιχθεί η ΔΕΗ σύμφωνα με την εταιρεία παροχής συμβουλών, Accenture μετά και την περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της πέραν από τον τομέα της ενέργειας και των τηλεπικοινωνιών, στον τομέα της τεχνολογίας. Η Accenture χαρακτηρίζει «success story» τον μετασχηματισμό του ομίλου «σε πλήρως ψηφιακό, ευέλικτο και διεθνοποιημένο παίκτη», υπό την αιγίδα του διευθύνοντος συμβούλου, Γιώργου Στάσση.
Όπως αναφέρει η Accenture, ο μεγαλύτερος πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, έχει ξεκινήσει ένα φιλόδοξο ταξίδι ψηφιακού μετασχηματισμού με απώτερο σκοπό να εξελιχθεί από έναν παραδοσιακό προμηθευτή ενέργειας σε μια σύγχρονη, ψηφιακή εταιρεία, που επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και καινοτόμες λύσεις. Η χθεσινή ανάρτηση στο linkedin του Σκοτ Τίνκλερ, είναι μία αποτύπωση του νέου digital πυλώνα που τρέχει επί του παρόντος η ΔΕΗ, επενδύοντας περί τα 400 εκατ. ευρώ.
Η τεχνολογία αποτελεί τον πυρήνα του μετασχηματισμού της ΔΕΗ. Η εταιρεία έχει αναπτύξει τον τελευταίο καιρό ένα νέο δείκτη απόδοσης, τον Δείκτη Ψηφιακής Εξέλιξης (DPI), ο οποίος παρακολουθεί την πρόοδο της ψηφιακής της ωρίμανσης. Πρόκειται για έναν σύνθετο δείκτη που μετρά την ψηφιοποίηση διαδικασιών και συστημάτων σε όλες τις επιχειρηματικές λειτουργίες. Τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του, ο δείκτης DPI της ΔΕΗ αυξήθηκε κατά 37%, το 2023 συνέχισε με νέα άνοδο 15% και φέτος καταγράφει ανάλογες επιδόσεις. Τα ετήσια μπόνους κάθε μέλους της ηγετικής ομάδας της ΔΕΗ έχουν συνδεθεί με το πόσο καταφέρνουν να ενισχύσουν το DPI στα τμήματα τους, ως κίνητρο για όσο ταχύτερη επιτάχυνση του ψηφιακού της μετασχηματισμού. Η ΔΕΗ κατανόησε ότι για να συνεχίσει να αυξάνεται ο DPI, το τμήμα IT έπρεπε να μεταβεί από μια λειτουργία επιχειρησιακής υποστήριξης στον κεντρικό μοχλό του ψηφιακού μετασχηματισμού της. Για το σκοπό αυτό, η Accenture και η ΔΕΗ επικεντρώθηκαν σε τρεις τομείς βελτίωσης: μια σημαντική μετεγκατάσταση στο cloud, η οποία μετέφερε 170 εφαρμογές και έκλεισε δύο φυσικά κέντρα δεδομένων, μια νέα, κεντρική αποθήκη δεδομένων, με 140 terabytes δεδομένων που αναλύονται από 750 διαφορετικές αναφορές στο PowerBI, με τη ΔΕΗ να χειρίζεται πλέον 25.000 περιστατικά ασφαλείας και 360.000 ύποπτα emails ετησίως.
Η ενεργειακή μετάβαση είναι αλληλένδετη με τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό. Όπως πρόσφατα είχε δηλώσει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ η παρουσία της ΔΕΗ στον τεχνολογικό κλάδο δεν περιορίζεται στις ενεργειακές εφαρμογές, όπως δείχνει άλλωστε η δραστηριοποίηση στο fiber to the home και η «είσοδος» στην αγορά των data center, που ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία. Υπενθυμίζεται πως η ΔΕΗ σε συνεργασία με την DAMAC Data Centers από τα Η.Α.Ε ξεκινά τις επενδύσεις της στα data centers, με το πρώτο ισχύος 25 MW να σχεδιάζεται στην Αθήνα. Οι δύο εταιρείες θα δημιουργήσουν μια κοινή εταιρεία στην οποία θα συμμετέχουν από 50-50 η οποία θα αναπτύξει data centers σε όλη την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια. Στόχος της εταιρείας είναι να το χρησιμοποιήσει για τις δικές της ανάγκες αλλά και για την παροχή υπηρεσιών σε τρίτους, συνδυάζοντας την υπηρεσία αυτή με τη μίσθωση οπτικών ινών.
Η ΔΕΗ εξελίσσεται σε μια ευέλικτη, πολυκλαδική εταιρεία που μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιεσδήποτε απαιτήσεις προκύψουν. Με τον DPI ως βασικό άξονα – και σαφείς στόχους ανάπτυξης – το μέλλον είναι ήδη εδώ για τη ΔΕΗ, και φαίνεται λαμπρό, σημειώνει η Accenture. «Το όραμα της ΔΕΗ είναι να τροφοδοτεί την καθημερινή ζωή των πελατών – από τη στιγμή που πατούν το ξυπνητήρι το πρωί μέχρι τη στιγμή που φορτίζουν τα κινητά τους το βράδυ. Γι’ αυτό η ΔΕΗ γίνεται τώρα μια ψηφιακή εταιρεία, από την προηγμένη τεχνολογία παραγωγής και τα καταστήματα λιανικής μέχρι όλες τις εταιρικές υπηρεσίες που υποστηρίζουν τον οργανισμό και τους πελάτες του», καταλήγει.
Διαβάστε ακόμη