Σε έναν διεθνή, ακμάζοντα, πελατοκεντρικό και σύγχρονο Όμιλο μετασχηματίζεται η ΔΕΗ, όπως σημείωσε με ανάρτησή του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Γεώργιος Στάσσης λίγες ώρες μετά την επίσημη ανακοίνωση της ολοκλήρωσης της εξαγοράς της Κωτσόβολος από την Currys plc. Όπως ανέφερε, η εξαγορά της Κωτσόβολος αποτελεί μέρος του μετασχηματιστικού ταξιδιού της ΔΕΗ που την φέρνει πιο κοντά στο στόχο με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα. «Στόχος μας είναι να παραμείνουμε η πρώτη επιλογή των πελατών μας, όχι μόνο από συνήθεια, αλλά κυρίως επειδή δεσμευόμαστε να είμαστε ένας ολοκληρωμένος, πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών τόσο ψηφιακά όσο και φυσικά.
Η εξαγορά ολοκληρώθηκε έναντι αντιτίμου που αντιστοιχεί σε αξία επιχείρησης 200 εκατ. ευρώ, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός, τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας και εξαιρουμένων των μισθώσεων κατά το IFRS 16. Η εξαγορά της Κωτσόβολος ολοκληρώθηκε μετά και τις συνήθεις για τέτοιες συναλλαγές εγκρίσεις από αρμόδιες αρχές, περιλαμβανομένης της έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η ΔΕΗ χρηματοδότησε την εξαγορά μέσω ιδίων κεφαλαίων.
Το έτοιμο δίκτυο retail και logistics της Κωτσόβολος, με εκπαιδευμένο προσωπικό στις πωλήσεις προϊόντων, συναφών με τον ηλεκτρισμό, κόστισε πολύ λιγότερα στην ΔΕΗ απ’ ότι αν ανέπτυσσε μόνη της ένα κοστοβόρο και χρονοβόρο να στηθεί, στόλο στο retail. Με βάση τη συμφωνία, η αξία της επιχείρησης (Enterprise Value) αποτιμάται σε €200 εκατ. χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός και τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας. Και βέβαια η Κωτσόβολος είναι μία κερδοφόρα εταιρεία με θετικές προοπτικές. Για την οικονομική χρήση 1.5.2022 – 30.4.2023, η Κωτσόβολος είχε κύκλο εργασιών € 733 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σχέση με το 2022, το EBITDA διαμορφώθηκε σε € 49 εκατ. και ο τραπεζικός δανεισμός ήταν σχεδόν μηδενικός. Σημειώνεται ότι η εξαγορά της Κωτσόβολος εξοικονομεί για τον Όμιλο ΔΕΗ περίπου €100 εκατ. τα οποία ο Όμιλος προόριζε για την δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για τη διαχείρισή τους. Με την εξαγορά της Κωτσόβολος, η ΔΕΗ αποκτά σήμερα ένα ολοκληρωμένο, πανελλαδικό σύστημα logistics.Σε κάθε περίπτωση, η εξαγορά της Κωτσόβολος αποτελεί μόλις ένα μικρό μέρος του συνολικού επενδυτικού πλάνου €9 δισ. του Ομίλου ΔΕΗ.
Εξάλλου, στην εποχή του εξηλεκτρισμού η ΔΕΗ στοχεύει σε μία νέα εμπειρία για τους πελάτες, χτίζοντας μια νέα σχέση μαζί τους, αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για μια νέα ψηφιακή εμπειρία σε όλα τα επίπεδα. Η στρατηγική της ΔΕΗ επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας ολιστικής προσέγγισης των αναγκών των πελατών, πέρα από την απλή προμήθεια ενέργειας. Από την εγκατάσταση και λειτουργία ενεργειακών λύσεων (φωτοβολταϊκά, αντλίες θερμότητας, οικιακούς φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λύσεις smart home) και συμβουλευτική για θέματα ενέργειας, μέχρι υπηρεσίες για το σπίτι, παραδόσεις παραγγελιών και λύσεις προστιθέμενης αξίας, όπως πληρωμές και ασφαλιστικές λύσεις. Η ένταξη της Κωτσόβολος στον Όμιλο ΔΕΗ αποτελεί μία στρατηγική κίνηση, καθώς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με την πελατοκεντρική στρατηγική που έχει χαράξει ο Όμιλος, σύμφωνα με το business plan που ανακοίνωσε η διοίκηση στο Capital Markets Day 2024 στο Λονδίνο.
Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Κωτσόβολος, ο Όμιλος ΔΕΗ έχει πλέον στο δυναμικό της ένα αγαπημένο brand και ένα ευρύ δίκτυο 97 φυσικών καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 megastores. Πέραν των φυσικών καταστημάτων, ο Όμιλος ΔΕΗ απέκτησε και ένα ολοκληρωμένο, πανελλαδικό, δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές του αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις συσκευών. Επίσης, κατέχει πλέον και ένα πολυκαναλικό (omnichannel) δίκτυο πωλήσεων που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα επιτυχημένο e-shop (kotsovolos.gr).
H προστιθέμενη αξία της Κωτσόβολος
Η ένταξη της Κωτσόβολος στον Όμιλο ΔΕΗ αποτελεί μία στρατηγική κίνηση, καθώς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με την πελατοκεντρική στρατηγική που έχει χαράξει ο Όμιλος, σύμφωνα με το business plan που ανακοίνωσε η διοίκηση στο Capital Markets Day 2024 στο Λονδίνο. Η ενσωμάτωση της Κωτσόβολος στον Όμιλο, δίνει τη δυνατότητα στην ΔΕΗ, άμεσα και επιτυχημένα, να οικοδομήσει μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες της, μέσω ενός υφιστάμενου και ισχυρού δικτύου καταστημάτων και logistics, αξιοποιώντας παράλληλα ένα κορυφαίο brand για προϊόντα γύρω από το σπίτι και επιπλέον συνέργειες (δίκτυο εγκαταστατών, τηλεφωνικά κέντρα κ.λπ.) για την επίτευξη καλύτερης εμπειρίας του πελάτη. Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο 2024-2026, ο Όμιλος ΔΕΗ στοχεύει το NPS, ο βασικός δείκτης ικανοποίησης του πελάτη, να αυξηθεί το 2026 σε 75 από 53 σήμερα (και μόλις 3 το 2021).
Στόχος της διοίκησης είναι ο Όμιλος ΔΕΗ να γίνει ενεργειακός ηγέτης στην ευρύτερη περιοχή και σημαντικός παίκτης στην Ευρώπη. Τα τελευταία χρόνια, η ΔΕΗ έχει αποδείξει ότι μπορεί να ανταπεξέλθει σε οποιαδήποτε κρίση και να ανταποκριθεί στον κρίσιμο ρόλο της σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται. Στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της με επενδύσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, η ΔΕΗ επαναπροσδιορίζει τον εαυτό της για και γίνεται φορέας εξέλιξης για την κοινωνία και την οικονομία, ως ένας «πράσινος» Όμιλος που το 2030 θα έχει EBITDA 3 δισ. ευρώ από διαφορετικές δραστηριότητες.
Ο κ. Γιώργος Στάσσης επιβεβαίωσε τις μεγάλες προοπτικές για το 2024 με πρόβλεψη για επαναλαμβανόμενο EBITDA στα 1,7δισ. ενώ αναμένονται και νέες πρωτοβουλίες επέκτασης και ανάπτυξης που θα ενισχύσουν περαιτέρω τα αποτελέσματα της εταιρείας.