Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota Motor βάζει 300 εκατ. δολάρια στον επιχειρηματικό της βραχίονα Toyota Ventures, με σκοπό την υποστήριξη πρώιμων νεοφυών επιχειρήσεων που επικεντρώνονται στο κλίμα και στις λεγόμενες τεχνολογίες αιχμής, σε τομείς όπως η δέσμευση άνθρακα, η τεχνητή νοημοσύνη και η εμπορική αξιοποίηση του διαστήματος.

Η εισροή αυξάνει το συνολικό υπό διαχείριση ενεργητικό της Toyota Ventures σε περισσότερα από 800 εκατ. δολάρια, όπως σχεδιάζει να ανακοινώσει η εταιρεία αργότερα σήμερα Τετάρτη, και έρχεται την ώρα που οι εταιρείες παγκοσμίως έχουν αποσυρθεί από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες εν μέσω μιας μεγαλύτερης ύφεσης.

Η Toyota Ventures ήταν κερδοφόρα εν μέρει χάρη στο αρχικό στοίχημά της στην εταιρεία ηλεκτρικής κάθετης απογείωσης και προσγείωσης Joby Aviation Inc., η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο πέρυσι και συνεργάζεται επίσης με την αυτοκινητοβιομηχανία. «Παρέχουμε πρόσβαση στις πιο ανατρεπτικές εταιρείες», δήλωσε ο γενικός εταίρος της Toyota Ventures, Τζιμ Άντλερ.

Τα νέα 300 εκατ. δολάρια θα μοιραστούν εξίσου μεταξύ του δεύτερου ταμείου της Toyota Ventures για το κλίμα, το οποίο στηρίζει επιχειρήσεις όπως η νεοσύστατη εταιρεία υδρογόνου Ecolectro Inc. και το δεύτερο ταμείο βαθιάς τεχνολογίας. Το εν λόγω ταμείο θα επικεντρωθεί σε νεοφυείς επιχειρήσεις με έμφαση στην επιστήμη, όπως η Starfish Space Inc. που δραστηριοποιείται στην εξυπηρέτηση δορυφόρων και η Haiqu που εκκινεί λογισμικό κβαντικής υπολογιστικής.

Καθώς ο ευρύτερος κόσμος των επιχειρηματικών συμμετοχών έχει υποχωρήσει, ο αριθμός των εταιρειών που ξεκίνησαν μονάδες Venture Capital μειώθηκε κατά το ήμισυ περίπου το τελευταίο έτος, από 122 από το 2022, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων του κλάδου Global Corporate Venturing. Άλλες μεγάλες εταιρείες μείωσαν πρόσφατα ή έκλεισαν τους επιχειρηματικούς βραχίονές τους, όπως ο γίγαντας λογισμικού SAP SE, ο εμφιαλωτής της Coca-Cola Arca Continental SAB, η Anheuser-Busch InBev και η Verizon Communications Inc. σύμφωνα με την GCV.

Ο Άντλερ δήλωσε ότι η επένδυση για λογαριασμό μιας μεγάλης εταιρείας μπορεί να είναι δύσκολη, ιδίως επειδή τα χρονικά περιθώρια στον κόσμο των venture είναι τόσο μεγάλα. Όταν ξεκίνησε την Toyota Ventures το 2017, τα στελέχη απαιτούσαν κάθε έργο της εταιρείας να είναι κερδοφόρο εντός των τριών πρώτων ετών – ένας όρος που γρήγορα εγκαταλείφθηκε για την ομάδα επιχειρηματικών συμμετοχών λόγω της εστίασής της σε πρώιμες νεοφυείς επιχειρήσεις.