Ο καταριανός γίγαντας του LNG, QatarEnergy υπέγραψε τέσσερις συμφωνίες για τη ναύλωση 19 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από ασιατικές ναυτιλιακές εταιρείες, καθώς ετοιμάζεται να αυξήσει την παραγωγή του, σημειώνει το Bloomberg.
Η κινεζική CMES Co. Ltd. και η Shandong MarineGroup Ltd. θα προμηθεύσουν από έξι πλοία η καθεμία, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας του Κατάρ Saad Al-Kaabi σε μια τελετή στη Ντόχα την Κυριακή. Η MISC Bhd της Μαλαισίας θα προμηθεύσει τρία και μια κοινοπραξία των Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. και Hyundai Glovis Co. θα παράσχει τέσσερα. Κάθε πλοίο έχει χωρητικότητα 174.000 κυβικών μέτρων.
Το Κατάρ χρειάζεται περισσότερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς αυξάνει την ετήσια παραγωγική του ικανότητα από το Βόρειο Πεδίο σε 142 εκατομμύρια τόνους έως το 2030 από 77 εκατομμύρια τόνους που είναι σήμερα.
Με τον τρόπο αυτό, το μικρό κράτος της Μέσης Ανατολής πρόκειται να αποκαταστήσει την κυριαρχία του στην παγκόσμια αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τα έργα στην Αυστραλία και τις ΗΠΑ έχουν διαβρώσει την κυριαρχία της τα τελευταία χρόνια σε σημείο που και οι τρεις χώρες να εξάγουν περίπου τα ίδια. Ωστόσο, οι ΗΠΑ επέβαλαν πρόσφατα προσωρινό πάγωμα των αδειών για νέα έργα και οι επενδύσεις του Κατάρ στις νέες εγκαταστάσεις του το έβαλαν σε τροχιά να αναλάβει και πάλι τα πρωτεία.
Η QatarEnergy υπέγραψε άλλη μια συμφωνία ναύλωσης για 25 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Qatar Gas Transport Company Ltd., γνωστή και ως Nakilat, νωρίτερα αυτό το μήνα. Εκτός από τη ναύλωση πλοίων, είναι ιδιοκτήτρια ενός στόλου πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Το 2020, υπέγραψε συμφωνίες ορόσημο αξίας 22 δισεκατομμυρίων δολαρίων με κορεατικά και κινεζικά ναυπηγεία.