Η Honda Motor Co. θα παρουσιάσει ένα όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου που μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί και θα γίνει η πρώτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που θα φέρει την τεχνολογία στην αγορά. Το νέο μοντέλο μπορεί να φορτιστεί σε σταθμούς φόρτισης μπαταριών και στο σπίτι.
Το πενταθέσιο crossover, βασισμένο στο δημοφιλές CR-V, θα κατασκευαστεί στο Οχάιο και θα πωλείται στη Βόρεια Αμερική την άνοιξη και θα εισαχθεί στην Ιαπωνία το καλοκαίρι, ανακοίνωσε η Honda την Τετάρτη.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως η Toyota Motor Corp., έχουν υιοθετήσει το υδρογόνο ως μια επιλογή για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, αν και η τεχνολογία έχει αργήσει να υιοθετηθεί λόγω των υψηλών τιμών και της έλλειψης υποδομών ανεφοδιασμού. Με την προσθήκη δυνατοτήτων ηλεκτρικής επαναφόρτισης, η Honda στοιχηματίζει ότι μπορεί να μειώσει το άγχος των οδηγών για την εύρεση σταθμών υδρογόνου, αναφέρει το Bloomberg.
«Δεν υπάρχει ακόμη σωστή απάντηση για τα FCEV (ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου)», δήλωσε ο Κοΐτσι Ικόμα (Koichi Ikoma), επικεφαλής του έργου για το νέο crossover. «Θέλουμε να το παρέχουμε ως μία από τις επιλογές στους πελάτες που είναι πρόθυμοι να ταξιδέψουν στο κύμα μηδενικών εκπομπών».
Η Honda ξεκίνησε να δέχεται προπαραγγελίες για το CR-V e:FCEV από την Πέμπτη. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν ανακοίνωσε τιμές ή στόχο πωλήσεων. Το crossover θα χρησιμοποιεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου που αναπτύχθηκε από την Fuel Cell System Manufacturing LLC, μια κοινοπραξία μεταξύ της Honda και της General Motors Co. Μπορεί να διανύσει περισσότερα από 60 χιλιόμετρα (37,3 μίλια) με μια φόρτιση μπαταρίας και περισσότερα από 600 χιλιόμετρα με υδρογόνο.
Η Ιαπωνία ήταν μία από τις πρώτες χώρες που διαμόρφωσε εθνική στρατηγική για το υδρογόνο, δεσμευόμενη το 2017 να προωθήσει τις τεχνολογίες παραγωγής, μεταφοράς και αποθήκευσης. Οι κυψέλες καυσίμου που χρησιμοποιούν το στοιχείο παράγουν νερό και ηλεκτρική ενέργεια.
Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας στοχεύει να πουλήσει 100% ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μέχρι το 2040 και να επιτύχει ουδετερότητα ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2050. Οι σταθμοί υδρογόνου αυξάνονται τόσο στην Ιαπωνία όσο και στην «Καλιφόρνια, όπου θα πωλείται το μοντέλο και καθώς πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν FCEV εκεί», δήλωσε ο Ikoma.
Η Honda σκέφτηκε το χαρακτηριστικό plug-in «για να αντιμετωπίσει την αρνητική πτυχή» των λιγότερων σταθμών υδρογόνου, σύμφωνα με τον Junichi Miyahara, τον υπεύθυνο διευθυντή της Honda για τον προγραμματισμό των προϊόντων του CR-V e.