Η Nandina REM της Σιγκαπούρης υποστηρίζει ότι ανέπτυξε μια μέθοδο για την επαναχρησιμοποίηση πάνελ αλουμινίου αεροπορικού τύπου για περιβλήματα μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων. Έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση, καθώς ο αριθμός των αποσυρόμενων αεροσκαφών σε όλο τον κόσμο πρόκειται να τριπλασιαστεί την επόμενη δεκαετία σε περισσότερα από 20.000, σύμφωνα με εκτιμήσεις της βιομηχανίας.
Η διάσωση των εξαρτημάτων από τα απαρχαιωμένα αεροσκάφη θα μπορούσε να αποφέρει δεκάδες εκατομμύρια περιβλήματα μπαταριών, εκτιμά η Nandina. Η εταιρεία διερευνά επίσης τρόπους επαναχρησιμοποίησης πλαστικών και άλλων υλικών σε χρήσιμα εξαρτήματα αυτοκινήτων, σύμφωνα με το Bloomberg.
Σε παγκόσμιο επίπεδο καταβάλλονται προσπάθειες για την ανακύκλωση περισσότερων από τα κρίσιμα ορυκτά που χρησιμοποιούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού των ηλεκτρικών οχημάτων, τόσο για τον έλεγχο του κόστους όσο και για τη διασφάλιση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Η Ευρώπη, για παράδειγμα, θέτει ελάχιστα επίπεδα ανακυκλωμένων μετάλλων στα νέα οχήματα, καθώς το κύμα των EVs πρώτης γενιάς αρχίζει να παροπλίζεται.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Nandina, Karina Cady μίλησε στο Hyperdrive σχετικά με την εταιρεία και τους σκοπούς της. Σύμφωνα με την ίδια, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περίπου 8.000 και πλέον αποσυρθέντα αεροσκάφη σε όλο τον κόσμο.
«Ολοκληρώσαμε την απόδειξη της ιδέας μας σε τρία Boeing 767. Πάνω από το 90% αυτών των υλικών επαναχρησιμοποιήθηκαν ή επανεπεξεργάστηκαν. Φέτος, θα επεκτείνουμε την κλίμακα σε 40 αεροσκάφη. Αυτό πρέπει να είναι σε θέση να πετύχουμε όγκους που να μπορούν πραγματικά να αποκτήσουν επαρκείς συμφωνίες απορρόφησης», ανέφερε η Cady.
Δήλωσε, επίσης, πως η πλήρης αποσυναρμολόγηση ενός αεροσκάφους μπορεί να γίνει σε 30 ημέρες. Χρειάζονται περίπου δύο μήνες από πάνω για να γίνει το αλουμίνιο το περίβλημα της μπαταρίας EV, ενώ αναφέρθηκε στην σημαντικότητα των περιβλημάτων των μπαταριών.
«Ένας από τους λόγους για τους οποίους τα περιβλήματα αποτελούν τόσο σημαντική εστίαση είναι επειδή η εξασφάλιση δευτερογενών υλικών υψηλής ποιότητας αποτελεί βασική πρόκληση για την αγορά EV. Αν κοιτάξετε όλα τα αεροσκάφη που πρόκειται να αποσυρθούν από τώρα έως το 2030-2035, θα μπορούσαν να κατασκευαστούν πάνω από 50 εκατομμύρια περιβλήματα μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα», τόνισε η Cady. «Αυτό εξοικονομεί περίπου 12 ορυχεία βωξίτη – δυναμικότητας περίπου 1 εκατομμυρίου τόνων το καθένα ετησίως – από την ανάγκη κατασκευής. Αυτό είναι ένα σημαντικό μέρος του λόγου για τον οποίο έχουμε αυτή τη βασική εστίαση. Για την παραγωγή ενός τόνου αλουμινίου απαιτούνται τέσσερις έως πέντε τόνοι βωξίτη και περίπου δύο έως τρεις τόνοι αργιλίου», πρόσθεσε.