Ένα ισχυρό και αξιόλογο σε όγκο χαρτοφυλάκιο μαρινών στοχεύει να δημιουργήσει μέσα στα επόμενα χρόνια η Lamda Marinas Investment, η θυγατρική της Lamda Development, έχοντας στο στόχαστρο όλους τους διαγωνισμούς που αναμένεται να προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ σε βάθος χρόνου. Η Lamda Marinas, όπως υποστήριξε ο  διευθύνων σύμβουλος  Σταύρος Κατσικάδης, θα τρέξει επενδύσεις άνω των 80 εκατ. ευρώ και για τις τρείς μαρίνες του ομίλου που είναι η μαρίνα του Φλοίσβου, του Αγίου Κοσμά και της νεοαποκτηθείσας μαρίνας της  Κέρκυρας. Μακροπρόθεσμος στόχος της διοίκησης είναι μάλιστα εφόσον αποκτηθεί ένα ικανοποιητικό χαρτοφυλάκιο, να εξεταστεί σοβαρά και η εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Κατσικάδης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τα 20 χρόνια της μαρίνας Φλοίσβου, η εταιρεία επικεντρώνεται κυρίως σε περιοχές όπου είναι βιώσιμες οι αναπτύξεις σε μαρίνες. Αρχικά, θα εξετάσει την περίπτωση της Θεσσαλονίκης, και συγκεκριμένα τη μαρίνα της Καλαμαριάς, η οποία εμφανίζει πρόσθετο ενδιαφέρον λόγω της απουσίας σύγχρονου λιμανιού σκαφών αναψυχής σε μια περιφέρεια με υψηλό τουριστικό ενδιαφέρον εξαιτίας και της Χαλκιδικής. Σήμερα η μαρίνα διαθέτει 388 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μέχρι 30 μ. μήκος και έχει  χερσαία ζώνη 76 στρέμματα. Η εταιρεία περιμένει την έναρξη νέου διαγωνισμού για την εκμετάλλευσή της μόλις εγκριθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) της νέας χωροθέτησης. Επιπλέον, στο στόχαστρο της εταιρείας έχει μπει και η  Λευκάδα αλλά και όλες υφιστάμενες μαρίνες στα Δωδεκάνησα.

Σε ό,τι αφορά τις υφιστάμενες μαρίνες της θυγατρικής της  Lamda Development, η μαρίνα Φλοίσβου μαζί με του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό έσπασαν ρεκόρ κερδοφορίας αγγίζοντας τα  13,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2023, ενώ η πληρότητα τους φτάνει το 100%. Για  τη Μαρίνα της Κέρκυρας, ο ίδιος επισήμανε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα πέσουν και επισήμως οι υπογραφές για τη σύμβαση παραχώρησης με το ΤΑΙΠΕΔ. Η Lamda Marinas θα επενδύσει συνολικά πάνω από 50 εκατ. ευρώ, με σκοπό την κατασκευή 98 θέσεων σκαφών μήκους 30 έως 140 μέτρων και τη δημιορυργία εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων έως 7.800 τετραγωνικών.

Σχετικά με τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά, που θα αναπτυχθεί στο μεγάλο έργο του Ελληνικού, ο ίδιος υποστηρίζει ότι «ο κύριος στόχος είναι να γίνει μια μαρίνα υψηλών προδιαγραφών». Αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στην πρώτη φάση κατασκευής και η ολοκλήρωσή της υπολογίζεται στα τέλη του 2025 με αρχές του 2026. Η  συγκεκριμένη μαρίνα αναμένεται να αναβαθμιστεί, τόσο από πλευράς χωρητικότητας, όσο και υπηρεσιών, με 300 θέσεις ελλιμενισμού και δυνατότητα φιλοξενίας για σκάφη έως 80 μέτρα. Η εταιρεία μάλιστα  θα επενδύσει συνολικά πάνω από 25 εκατ. ευρώ.

Το ισχυρότερο χαρτί της εταιρείας, αποτελεί η Μαρίνα Φλοίσβου, η οποία χθες  έκλεισε 20 χρόνια λειτουργίας. Η εν λόγω μαρίνα  έχει εξελιχθεί σε μια ακόμη ισχυρή μαρίνα της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Με μερίδιο που φτάνει πλέον το 21% της εγχώριας αγοράς, η μαρίνα Φλοίσβου καταλαμβάνει την πρώτη θέση, βάσει κύκλου εργασιών, ανάμεσα στους τουριστικούς λιμένες στην Ελλάδα και αποτελεί έναν από τους κορυφαίους προορισμούς για mega yachts απ’ όλο τον κόσμο. Η μαρίνα διαθέτει 310 θέσεις ελλιμενισμού, με περισσότερες από τις μισές να έχουν σχεδιαστεί ώστε να φιλοξενούν θαλαμηγούς μεγαλύτερες των 30 μέτρων σε μήκος, και οι εμπορικοί χώροι περιλαμβάνουν 27 καταστήματα (παροχής υπηρεσίων, εμπορικά, καφέ και εστιατόρια).