Γαλλικό fund ενδιαφέρεται να επενδύσει στο project της Hellenic Hydrogen, η οποία παράλληλα προσπαθεί να αντλήσει κεφάλαια από ευρωπαϊκά ταμεία, εθνικούς πόρους και τραπεζικό δανεισμό, ώστε να προχωρήσει στην κατασκευή της Μονάδας Ηλεκτρόλυσης «Νοrth-1» στον πρώην ΑΗΣ Αμυνταίου για παραγωγή πράσινου υδρογόνου. Σύμφωνα με δήλωση του κ. Δημήτρη Τριανταφυλλόπουλου, διευθύνοντος συμβούλου της Εταιρείας – που αποτελεί κοινοπραξία των ΔΕΗ και Motor Oil- η Hellenic Hydrogen, που όλο τον προηγούμενο χρόνο εργάστηκε πάνω στην ωρίμανση και ανάπτυξη του project της, είναι έτοιμη να προχωρήσει στην υλοποίηση του πρώτου σταδίου, μόλις διαμορφωθεί από πλευράς Πολιτείας το θεσμικό πλαίσιο για το πράσινο υδρογόνο και εξασφαλισθούν τα απαιτούμενα επενδυτικά κεφάλαια που έχουν υπολογιστεί στα 20 έως και 60 εκατ. ευρώ.
Ο CEO της Ηellenic Hydrogen έκανε την ανωτέρω δήλωση στο πλαίσιο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της γερμανικής συμμετοχής στην 88η ΔΕΘ με θέμα «Η δημιουργία εθνικής οικονομίας πράσινου υδρογόνου στην Ελλάδα». Η Ηellenic Hydrogen εκτιμά ότι αρχές του 2025 θα έχει «κλείσει» τους χρηματοδοτικούς πόρους του project -συμπεριλαμβανομένης και της δημόσιας χρηματοδότησης- , οπότε σε διάστημα δύο – δυόμισι ετών, θα ολοκληρωθεί το έργο ως προς το κατασκευαστικό σκέλος. Η εταιρεία φαίνεται πως αποφάσισε να κάνει τα πρώτα της βήματα στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου πιο συντηρητικά, καθώς περιόρισε το στόχο του Α’ Σταδίου στα 20-50 MW, ανάλογα με τη ζήτηση, οπότε και η επένδυση στη μονάδα θα κυμανθεί μεταξύ 20-60 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί πως σε πλήρη ανάπτυξη η «North-1» θα είναι δυναμικότητας 200 ΜW.
Ο κ. Τριανταφυλλόπουλος υποστήριξε ότι η Ελλάδα, αν και έχει πολύ σημαντικές προοπτικές στην ανάπτυξη της οικονομίας του πράσινου υδρογόνου, ακόμη κάνει τα πρώτα της βήματα και πως το κράτος, που «ζητάει» από τις επιχειρήσεις να επενδύσουν εκατοντάδες εκατομμυρίων για να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος του net zero ως το 2050, θα πρέπει να ενισχύσει την όλη προσπάθεια. «Η ανάπτυξη της οικονομίας του πράσινου υδρογόνου απαιτεί υποδομές και δίκτυα, παραγωγή, αύξηση της ζήτησης σε συνδυασμό με μείωση της τιμής. Το υδρογόνο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στην απανθρακοποίηση των μεταφορών, μα και στη βιομηχανία», επισήμανε ο κ. Τριανταφυλλόπουλος τονίζοντας ότι η ελληνική παραγωγή πρέπει οπωσδήποτε να έχει εξαγωγικό χαρακτήρα, ενώ η χώρα μας μπορεί να λειτουργήσει ως τμήμα του διαδρόμου μεταφοράς του πράσινου καυσίμου, ως κόμβος διαμετακόμισης.
ΔΕΣΦΑ: O South – North Hydrogen Corridor
O ΔΕΣΦΑ, που δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη της αλυσίδας αξίας υδρογόνου στη Νότιο Ευρώπη, προωθεί στο πλαίσιο των έργων PCI της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον South-North Hydrogen Corridor, μήκους 540 χλμ., δηλαδή τον διασυνδετήριο αγωγό υδρογόνου Ελλάδας – Βουλγαρίας. Το έργο, όπως είπε η κα. Κλεοπάτρα Αβραάμ, Strategic Planning Senior Management του ΔΕΣΦΑ, πρέπει να υλοποιηθεί ως το 2030, είναι δε εξαιρετικά σημαντικό γιατί μέσω αυτού του Διαδρόμου θα διευκολυνθούν οι εξαγωγές υδρογόνου από την Ελλάδα στη Βουλγαρία και προς την Κεντρική Ευρώπη. Η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει διαμετακομιστικός κόμβος υδρογόνου.
Για να προχωρήσει και το εν λόγω έργο θα πρέπει να διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο για το υδρογόνο, το οποίο θα ρυθμίζει όλα τα θέματα που συνδέονται με το συγκεκριμένο ενεργειακό πόρο και όχι μόνο τα ζητήματα παραγωγής. Η κα Αβραάμ επισήμανε ότι ο ΔΕΣΦΑ είχε θετικά αποτελέσματα από τις δοκιμές που έχουν γίνει, οι οποίες κατέδειξαν ότι με μικρού ύψους επενδύσεις, θα είναι εφικτή η έγχυση υδρογόνου σε ποσοστό έως 10% στο δίκτυο διανομής φυσικού αερίου.
Διαβάστε ακόμη